کد خبر 222468
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن در دارالقرآن سازمان بسیج 

برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن در دارالقرآن سازمان بسیج 

دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین دوره تربیت مدرس قرآن کریم با حضور ۱۴۰ نفر از مربیان و معلمان قرآن از ششم تا یازدهم آبان برگزار می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛  رشید غفاری، مدیر دوره‌های تربیت مربی و مدرس دارالقرآن بسیج با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های تربیت مدرس قرآن کریم این دارالقرآن گفت: در سطح کشور دوره‌هایی با عنوان دوره تربیت مربی و معلم قرآن برگزار می‌شود که استادان آن مدرسان قرآن کریم هستند، لذا ما در این دوره مدرسان قرآن را تربیت می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره اعم از ثبت‌نام و سایر جزئیات از مرداد شروع شد، پس از پایان فرایند ثبت‌نام ۱۸۰۰ نفر موافقت خود را برای حضور در این دوره اعلام کردند و در نهایت ۱۴۰ نفر برای حضور در این دوره انتخاب شدند.

غفاری گفت: این دوره در دو رشته مدرسی روخوانی و مدرسی حفظ قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

مدیر دوره‌های تربیت مربی و مدرس دارالقرآن بسیج گفت: محل برگزاری دوره مجتمع یاوران مهدی (عج) واقع در جمکران قم خواهد بود.

وی با اشاره به اعطای گواهینامه پایان دوره پس از گذراندن دوره‌های کارورزی، درباره به کارگیری این افراد، گفت: علاوه بر واحدهای قرآنی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد، مراکز تخصصی قرآن و مراکز تخصصی دارالتحفیظ نیز زیر نظر دارالقرآن بسیج فعالیت می‌کنند. این مراکز در طول سال دو تا چهار دوره تربیت مربی برگزار می‌کنند، افرادی که در دوره تربیت مدرس حضور دارند بعد از کارورزی در مراکز دارالقرآن بسیج به کارگیری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha