کد خبر 222425
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

با برد مقابل قطر و اردن خودمان را فریب ندهیم/ با این شرایط امیدی به تیم ملی در جام ملت‌ها ندارم

با برد مقابل قطر و اردن خودمان را فریب ندهیم/ با این شرایط امیدی به تیم ملی در جام ملت‌ها ندارم

پیشکسوت فوتبال با وجود نتایج خوب تیم ملی خیلی از شرایط آماده سازی در آستانه جام ملت‌های آسیا رضایت ندارد.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل روز گذشته تیم ملی ایران مقابل قطر اظهار داشت: تیم ملی نتیجه خوبی مقابل قطر گرفت ولی این فقط حکم یک تمرین خوب را برای تیم ملی داشت و آورده دیگری برای ما از لحاظ فنی نداشت. قطر خیلی تیم ضعیفی بود و حتی یک توپ نصفه و نیمه هم نتوانست روی دروازه ما بیاورد، برای همین تیم ملی محک جدی نخورد و نمی‌تواند دستاورد خاصی از این بازی داشته باشد. باز مقابل اردن حداقل 2-3 توپ روی دروازه ما آمد و یک پنالتی به سمت ما زدند. به نظرم به این دیدارها فقط باید به چشم یک بازی تمرینی نگاه کرد و خیلی نباید با نتایجی که در این دیدارها کسب می‌کنیم خودمان را فریب دهیم چرا که در جام ملت‌ها مقابل ژاپن و کره جنوبی از این خبرها نیست و اگر بخواهیم در باد این نتایج بخوابیم آنجا بد غافلگیر می‌شویم.

وی افزود: شما نگاه کنید ژاپن با چه تیم‌هایی بازی تدارکاتی می‌گذارد؟ خب مشخص است آنها برنامه ریزی و هدف‌گذاری شان برای موفقیت است و ما هم می‌رویم با تیم‌های درجه چندم بازی می‌کنیم و اینها فقط تمرین گلزنی برای ما محسوب می‌شوند. در کدام یک از این بازی‌ها خط دفاعی ما تحت فشار قرار گرفته و محک جدی خورده است؟ ما به بازی‌های سنگین نیاز داریم که تیم ملی تحت فشار قرار بگیرد و خودش را نشان دهد و ایرادها بیرون بزند و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

پیشکسوت فوتبال در ادامه توضیح داد: این سبک بازی قطر سبک بازی همیشگی تیم‌های کی‌روش است و همیشه برای دفاع و ضد حمله وارد زمین می‌شود و بازی هجومی را بلد نیست. ما مقابل همین تیم هم 70 دقیقه حرف خاصی برای گفتن نداشتیم و بعد از گل اول که روی خلاقیت بازیکنان به ثمر رسید خط دفاعی حریف شکست و مسیر برای گل‌های بعدی باز شد. این بازی می‌توانست صفر - صفر هم تمام شود. شما به بازی اردن نگاه کنید که حرفی برای گفتن نداشتیم و نیمه دوم که نیمه مربیان بود را به سرمربی تیم حریف از لحاظ فنی واگذار کردیم. به نظرم اگر دیدارهای تدارکاتی مناسب و جی نداشته باشیم با این روند به مشکل خواهیم خورد.

درخشان در پایان یادآور شد: ما اگر انتقادی می‌کنیم از سر دلسوزی است و نه دشمنی، حالا یک عده می‌خواهند بهشان بر بخورد یا نه مسائلی که عنوان شد حقیقت است. با این روند ما به جام ملت‌ها برویم صد در صد مقابل تیم‌های مطرح آسیا به مشکل خواهیم خورد. در این مدت فقط یک بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه داشتیم و بقیه تیم‌ها در سطح تیم ملی ما نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha