کد خبر 222222
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

شبی که چشمان بروکسل نمناک شد (ویدیو)

شبی که چشمان بروکسل نمناک شد (ویدیو)

فاجعه و جنایت در حاشیه یک دیدار فوتبال باعث شد شهر بروکسل در یک ماتم عمومی فرو برود

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ شب گذشته بنا بر تقویم مسابقات مقدماتی یورو 2024، شب گذشته دو تیم بلژیک و سوئد به مصاف هم رفتند و در بروکسل با یکدیگر دیدار کردند، دیداری که سوت آغازش زده شد ولی کسی فکرش را نمی‌کرد قرار است به دلیل یک اتفاق غیر قابل باور نیمه تمام رها شود.

در شرایطی که دو تیم با تساوی به رختکن رفته بودند و سوت پایان نیمه نخست زده شده بود، نیمه دوم بازی برگزار نشد و به حاضرین در استادیوم اعلام شد به دلیل حضور فردی مسلح و مظنون، افراد حاضر در ورزشگاه به هیچ وجه محل بازی را ترک نکنند و این بازی به حال تعلیق درآمد. اما این فقط یک هشدار نبود و فاجعه‌ای در بروکسل رخ داده بود که یکی از سیاه‌ترین شب‌های تاریخ فوتبال دنیا را رقم زد.

دقایقی بعد اخبار دنیا به سمت این دیدار و اتفاقی که خارج از ورزشگاه رخ داده بود چرخید و مشخص شد پیش از شروع بازی  بلژیک و سوئد در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا، دو هوادار سوئدی در نزدیکی ورزشگاه محل برگزاری بازی بر اثر شلیک گلوله کشته شدند. بعد از به قتل رسیدن این ۲ هوادار فوتبال در بروکسل، که پیراهن سوئد را به تن داشتند، بازیکنان سوئد از حضور در نیمه‌ دوم بازی مقابل بلژیک امتناع کردند و با همراهی تیم بلژیک، این بازی به طور کامل متوقف شد. در همین زمان بود که دستور عدم تخلیه ورزشگاه داده شد و بازی به حالت تعلیق درآمد.

بعد از این خبر ابهاماتی در خصوص هویت فرد جانی مطرح شد تا اینکه در فضای مجازی کلیپی پخش شد که در آن یک شخص که خود را عضو داعش معرفی کرده اعلام کرده که دست به این جنایت زده است. طبق اخبار و تصاویر منتشر شده، فرد مسلح قربانیان را تا داخل یک ساختمان اداری تعقیب کرد و بعد به سمت آنها شلیک کرد، یکی از قربانیان که سعی داشت از در اصلی فرار کند، پس از شنیدن صدای شلیک گلوله به زمین می‌افتد و مرد مسلح دوباره به او شلیک می‌کند. تصاویر دیگری از این فرد تروریست، نشان می‌دهد که او سوار یک موتور اسکوتر شده و از صحنه دور می‌شود.

در حالی که پلیس محل حمله را در نزدیکی میدان سینکتلت، در فاصله کوتاهی از مرکز شهر بروکسل، ایمن می‌کرد، مرد مسلح همچنان فراری بود.

واکنش نخست وزیر بلژیک

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، تایید کرد که شهروندان سوئدی در میان قربانیان این تیراندازی هستند. او در این خصوص گفت: "صمیمانه‌ترین تسلیتم را به عزیزان قربانیان این حمله بزدلانه در بروکسل ارسال می‌کنم. ما وضعیت را زیر نظر داریم و از ساکنان بروکسل می‌خواهیم که هوشیار باشند." همچنین حاجا لهبیب، وزیر امور خارجه بلژیک، این حادثه را یک حمله تروریستی دانست. او توییت کرد: "از حمله تروریستی که دو قربانی در قلب بروکسل برجای گذاشت، وحشت زده شده‌ام."

معرفی مظنون

طبق اعلام دادستانی سوئد، فردی که در تصاویر به عنوان مظنون قتل دو هوادار فوتبال اهل سوئد عنوان شده بود شناسایی شده، او عبدالسالم نام دارد و 45 ساله است و گمان می‌رود که این مرد در آپارتمانی در منطقه اسچاربیک بروکسل زندگی می‌کرده که حدود 10 دقیقه با ماشین از محل تیراندازی فاصله داشت. او همچنان تحت تعقیب است و پلیس بلژیک به دنبال اوست.

تخلیه ورزشگاه بعد از 5 ساعت

بعد از 5 ساعت از اعلام نیمه تمام ماندن این مسابقه بود که با اطمینان از تامین امنیت فضای اطراف ورزشگاه به تماشاگران اجازه خروج داده شد و آنها محل ورزشگاه را تخلیه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha