کد خبر 222220
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

استاندار سمنان:

کمبود نیروی کار یکی از مشکلات است

کمبود نیروی کار یکی از مشکلات است

استاندار سمنان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیازمند نیروی کار هستند، گفت: کمبود نیروی کار یکی از مشکلات است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سید محمدرضا هاشمی، ضمن بیان اینکه استان سمنان مشکل کمبود نیروی کار دارد، بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار نفر کمبود کارگر در استان وجود دارد و این امر برای بسیاری واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان نیازمند نیروی کار است، افزود: تنها در یک پروژه صنعتی در شهرک صنعتی گرمسار، نیازمند چهار هزار نیرو در فاز اول هستیم لذا امروز دغدغه تأمین نیروی کار صنایع را داریم.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۲۷ واحد ۱۰۰ درصد راکد در دولت سیزدهم به تولید بازگشته و ۱۰۰ واحد دیگر هم در دست بازگشت است، تاکید کرد: این واحدها هم برای تولید نیازمند نیروی کار هستند.

هاشمی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته و جذب سرمایه گذاران در استان سمنان طی سال‌های آتی هم شاهد افتتاح بیش از ۴۵۰ طرح صنعتی و معدنی دیگر در استان سمنان خواهیم بود، گفت: این طرح‌ها هم نیروی کار نیاز دارند.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ طرح صنعتی که قرار است در دو سال آینده به بهره برداری برسد بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: در صورت راه اندازی این طرح‌ها ۱۵ هزار فرصت شغلی دیگر هم در استان سمنان ایجاد خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: اگر دو هزار واحد صنعتی موجود تنها ده درصد افزایش ظرفیت بدهند شش هزار نفر هم در این زمینه به نیروی کار مورد نیاز استان افزوده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha