کد خبر 222179
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات» تشریح کرد:

مدت خدمت سربازی کاهش می یابد؟/ آخرین جزییات وضعیت طرح سربازی در مجلس +فیلم

مدت خدمت سربازی کاهش می یابد؟/ آخرین جزییات وضعیت طرح سربازی در مجلس +فیلم

فدا حسین مالکی گفت: بهتر است از ظرفیت، تخصص و تجربه افراد در مدت خدمت سربازی که ستاد کل تعیین میکند  استفاده شود و از سوی دیگر شرایط برای جذب این سربازان در همان دستگاه فراهم شود

فدا حسین مالکی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با آخرین طرح سربازی در مجلس گفت: با توجه به اهمیت طرح سربازی، این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد. با در نظر گرفتن اینکه متولی اصلی این مسئله، ستاد کل نیروهای مسلح است قرار بر این شد تا کمیته مشترکی از این ستاد و کمیسیون امنیت ملی و دستگاه های مربوطه تشکیل شود تا بتوانیم تمامی ابعاد را در نظر بگیریم تا جوانان بتوانند از تخصص هایی که در زمینه های مختلف دارند استفاده کنند و همچنین دغدغه های خانواده نیز رفع شود.

فدا حسین مالکی با بیان اینکه جلسات در این زمینه ادامه دارد افزود: طرحی در کمیسیون تحت عنوان سرباز حرفه ای مطرح است که با توجه به مهارت فرد، در زمینه های مختلف از ظرفیت هایشان استفاده شود که البته هنوز به قطعیت نرسیده است. 

وی عنوان کرد: بهتر است از ظرفیت، تخصص و تجربه افراد در مدت خدمت سربازی که ستاد کل تعیین میکند  استفاده شود و از سوی دیگر شرایط برای جذب این سربازان در همان دستگاه فراهم شود. البته این دو مورد جزو موضوعات مورد بررسی ستاد کل و کمیسیون امنیت ملی بود که در صورتی که به زودی به یک جمع بندی خواهیم رسید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مدت خدمت سربازی یکی از موضوعاتی است که در کمیته مذبور مورد بحث است ولی در رابطه کاهش مدت سربازی نظرات بالاست ولی در مورد افزایش مدت سربازی بحث نشده است و در شرایط فعلی مدت خدمت سربازی، همان دو سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha