کد خبر 222149
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

در گفتگوی «حیات» با رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح شد؛

کوزه گر در کوزه افتاد/ مردودی مراکز معاینه فنی در آزمون استاندارد

کوزه گر در کوزه افتاد/ مردودی مراکز معاینه فنی در آزمون استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مراکز معاینه فنی خودرو نیز باید استانداردسازی شوند، گفت: گاهی خودرویی در یک مرکز معاینه فنی تایید می شود که اصلا در مرکز دیگری معاینه فنی نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ شادی مالکی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران مدعی شده که «۲۰ درصد خودروهای نو در آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند!» مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در واکنش به این خبر به «حیات» گفت: بد نیست سری به مراکز معاینه فنی بزنید. خود این مراکز معاینه فنی نیز نیازمند استانداردسازی هستند.

مراکز معاینه فنی در نوبت استانداردسازی

مهدی اسلام پناه با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، مراکز معاینه فنی نیز باید استانداردسازی شوند، ادامه داد: ما به مراکز معاینه فنی اعلام کرده ایم که نیازمند استانداردسازی هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به نتایج آزمون های مختلف مراکز معاینه فنی به «حیات» گفت: اشکالات زیادی در مورد این مراکز وجود دارد. 

کوزه گر در کوزه افتاد/ مردودی مراکز معاینه فنی در آزمون استاندارد

تفاوت در نتایج آزمون های معاینه فنی میان مراکز معاینه فنی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به «حیات» گفت: تجهیزات، امکانات، روش آزمون و... مراکز معاینه فنی باید استانداردسازی شود. این مراکز نیز باید خودشان را با این ضوابط تنظیم کنند.

اسلام پناه ادامه داد: در موارد بسیاری مشاهده شده که یک خودرو به دو مرکز معاینه فنی مراجعه کرده و تایید معاینه فنی را از مرکز نخست دریافت نکرده؛ اما با مراجعه به مرکز دوم، توانسته معاینه فنی خودروی خود را دریافت کند. هرچند تخلفاتی در این میان وجود دارد اما بسیاری از تجهیزات و روش های آزمون این مراکز نیز دارای مشکلاتی بوده و نیازمند استانداردسازی است.

در هفته اخیر مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران گفته بود: «۲۰ درصد خودروهای نو در آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند! واقعیت امر این است که خودروهای نوشماره تا چهار سال از گرفتن معاینه فنی معاف هستند و پلیس راهور هیچ گونه اعمال قانونی روی این خودروها ندارد اما برای اینکه مالکان نسبت به گرفتن معاینه فنی برتر و تخفیف در طرح‌های ترافیکی بهره‌مند شوند حتما باید در آزمون‌ها شرکت کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha