کد خبر 216017
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

رئیس هیات مدیره انجمن CNG در گفتگو با «حیات»:

ساز و کار درستی برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در کشور نداریم

ساز و کار درستی برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در کشور نداریم

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور با هشدار نسبت به منقضی شدن مخازن خودروهای دوگانه سوز در کشور گفت: با توجه به فشار بالای کاری مخازن سی ان جی، این مخازن بعد از یک زمان مشخصی نیاز به آزمون های دوره ای دارند که این آزمون ها در کشور انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بحران ناترازی بنزین و مصرف بالای آن، آلودگی هوا و... موجب شده که ضرورت دوگانه سوز کردن خودروها بیش از پیش مطرح شود. این در حالی است که نه تنها تولید خودروهای دوگانه سوز به کُندی صورت می گیرد، که واردات آن نیز انجام نمی گیرد.

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور در گفتگو با ما گفت: مخزن سی ان جی بسیاری از خودروهای دوگانه سوز در کشور منقضی شده؛ اما متاسفانه ساز و کار مناسبی برای تعویض مخازن این خودروها در کشور وجود ندارد.  

کاهش مصرف سی ان جی در نیمه نخست امسال  

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور با بیان اینکه مالکان خودروهای دوگانه سوز توانایی مالی برای پرداخت هزینه تعویض مخزن را ندارند، گفت: نیاز است که دولت برای ساماندهی خودروهای دوگانه سوز به سرعت اقدام کند.

جوهری افزود: سهم سی ان جی در سبد سوخت خودروهای سبک کشور در حالی به 14 درصد رسیده که سال گذشته این سهم 21 درصد بود و متاسفانه شاهد کاهش مصرف سی ان جی در کشور هستیم.

دلایل کاهش مصرف سی ان جی در کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور در مورد دلایل کاهش مصرف سی ان جی گفت: توقف و کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور موجب شده آمار تولید خودروهای دوگانه سوز بسیار پایین بیاید. همچنین طبق مصوبه شورای اقتصاد قرار بود از سال 1398 حدود یک و نیم میلیون خودروی بنزینی به دوگانه سوز تبدیل شود که متاسفانه با وجود گذشت 4 سال از آن، تنها 200 هزار دستگاه خودرو طبق این مصوبه، دوگانه سوز شده است.

جوهری، سومین دلیل کاهش مصرف سی ان جی را ممنوعیت واردات خودروهای دوگانه سوز خارجی اعلام کرد و ادامه داد: انتظار داشتیم با آزادسازی واردات خودرو، واردات خودروهای دوگانه سوز خارجی با تعرفه صفر یا پایین گمرکی آزاد شود؛ ولی متاسفانه با وجود مکاتبات با دولت و مجلس این اتفاق در عمل نیفتاد.

ساز و کار درستی برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در کشور نداریم

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور از عدم ساماندهی خودروهای دوگانه سوز انتقاد کرد و گفت: با وجود گذشت 20 سال از ورود خودروهای دوگانه سوز به کشورمان، هنوز ساز و کار درستی برای انجام معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در کشور نداریم.

جوهری افزود: مخازن سی ان جی خودروهای دوگانه سوز بعد از گذشت زمان مشخصی نیاز به آزمون های دوره ای دارند که این آزمون ها در کشور انجام نمی شود. بسیاری از خودروهای دوگانه سوز در حال حاضر با مشکل منقضی شدن مخزن مواجه هستند که متاسفانه ساز و کار درستی برای تعویض مخازن این خودروها در کشور وجود ندارد. نیاز است که دولت برای ساماندهی خودروهای دوگانه سوز اقدام فوری داشته باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha