کد خبر 222140
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

پاساژ علاالدین، پُرخطر یا ایمن؟

پاساژ علاالدین، پُرخطر یا ایمن؟

شهردار منطقه ۱۱ تهران از ناایمن بودن پاساژ علاالدین و اخطار آخر برای ایمن سازی آن خبر می‌دهد ولی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران می‌گوید این پاساژ در لیست اماکن پُرخطر پایتخت نیست!

به گزارش حیات؛ موضوع ایمنی پاساژ علاءالدین سالهاست نقل محافل مختلف است بارها گفته شده یکی از ساختمان‌های ناایمن به‌ویژه در حوزه حریق پاساژ علاءالدین است و این پاساژ استانداردهای استقرار و خروج جمعیت در صورت آتش‌سوزی را ندارد.

در همین خصوص شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: کم نیست اخباری که از ایرادات پاساژ علاالدین در خصوص ناایمن بودن سازه، مجهز نبودن به سیستم اطفای حریق، نبود راه فرار در مواقع بحران از سوی رسانه‌ها منتشر شده باشد اما با این وجود، فعالیت این مرکز تجاری ادامه دارد و روزانه این پاساژ علاوه بر مغازه داران میزبان هزاران مشتری است بنابر آنچه که گفته شد سوال اینجاست که آیا این ساختمان پُرخطر است یا ایمن و حداقل اینکه احتمال وقوع اتفاقی در علاالدین همچون ساختمان پلاسکو وجود دارد یا خیر؟

دوم خرداد امسال غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تشکیل پرونده قضایی برای هر یک از ساختمان‌های ناایمن در دادستانی تهران خبر داد و به ایرنا گفت: انتشار اسامی این ساختمان‌ها به صورت شفاف و با ذکر موارد ناایمنی از نظر دادستانی منع قانونی ندارد. 

سید محمد موسوی اضافه کرد: در لیست ۴۵ ساختمان ناایمنی که به صورت اختصاصی در اختیار ایرنا قرار گرفت؛ پاساژ علاالدین در رتبه ۳۵ قرار داشت، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در این باره گفته بود: لازم است شهرداری به محض رفع موارد ناایمنی با رعایت حقوق مالکان و متصرفان موضوع را اطلاع رسانی کند.  

موسوی گفت: آنچه مهم است این که براساس تاکیدات فنی و کارشناسی مدیران شهری، پاساژ علاالدین شاید پرخطر نباشد اما قطعا ایمن هم نیست.

درهمین حال، سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مدعی است که پاساژ علاالدین اکنون از وضعیت پرخطر خارج شده است.

به گفته وی، پس از انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان های پرخطر تهران و با اخطار سازمان آتش نشانی و دستگاه قضایی، این آمار کاهش یافته است.

ساماندهی وضعیت پاساژ علاءالدین، رفع مشکلات ترافیکی اطراف آن و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات مرتبط با فعالیت این مکان تجاری از دیگر ایرادات مربوط به پاساژ علاء الدین است و  دست‌فروشان اطراف پاساژ علاءالدین مورد سوءاستفاده قاچاقچیان و باندهای فروش کالاهای تقلبی قرار می‌گیرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha