کد خبر 222065
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

پیوستن مدارس استان یزد به پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

پیوستن مدارس استان یزد به پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

 مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد از پیوستن ۱۵ مدرسه این استان به پویش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: اینگونه فعالیت‌ها در مدارس ارزشمند هستند و از این برنامه‌ها حمایت می کنیم.

به گزارش گروه استانی حیات؛ "محمدکاظم رحیمی نژاد " در آیین جشن گلریزان که در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری برگزار شد ضمن تقدیر از خوش سلیقگی مدارس استان یزد در خصوص برگزاری این گونه گلریزان ها گفت: دوام جامعه در گرو مشارکت، همدلی و همفکری است و هرچه نظام تعلیم و تربیت بتواند به این باور برسد که “بنی آدم اعضای یکدیگرند” قطعا فردایی امن‌تر، آرام تر و مطمئن تری خواهیم داشت.

وی افزود: این فعالیت از حدود ۴ سال پیش در مدارس استان آغاز شد و اکنون ۱۵ مدرسه به صورت رسمی این مراسم را برگزار می‌ کنند که برنامه ما حمایت از فعالیت هایی است که در این راستا صورت می پذیرد.

وی اظهار داشت: در این حرکت که با هدف آزاد سازی افرادی که به دلیل انجام جرائم غیر عمد گرفتار شده اند صورت می‌پذیرد، کمک‌های خرد از دانش آموزان جمع و اقدام به آزادی این زندانیان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: شاید ارقام جمع آوری شده خرد باشد و عدد قابل توجهی نباشد، ولی مهمترین هدف ما ایجاد استحکام، حیات جمعی،ارتباط های مردمی،همدلی ،همکاری و تعاون در بین دانش آموزان است که حرکتی قابل توجه و تقدیر است.

وی اظهار امیدواری کرد: این حرکت در کف همه مدارس توسط دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی ادامه پیدا کند و روزی را شاهد باشیم که تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند، توسط دانش آموزان از اسارت رهایی یابند.

برپایی گلریزان‌های دانش آموزی و کمک مدارس به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان یزد در حال تبدیل به یک فرهنگ حسنه شده و مدارسی که تمایل دارند به این پویش بپیوندند میتوانند با شماره تماس ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد ارتباط بر قرار نمایند.

دانش آموزان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری یزد در این مراسم ۴۳ میلیون تومان جهت آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد کمک کردند.

حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز استان یزد در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

حدود ۷۰ زندانی غیر عمد در زندان های یزد بسر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha