کد خبر 222045
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

535 میلیارد تومان اعتبار از سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر

535 میلیارد تومان اعتبار از سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، گفت: از محل مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به این استان ۵۳۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب و فاضلاب اختصاص یافت.

به گزارش گروه استانی حیات؛ ابوالحسن عالی، با بیان اینکه در دولت سیزدهم طرح‌های مهم آبرسانی در استان بوشهر وارد مدار تولید شد، اظهار داشت: در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان وارد فاز عملیاتی و بهره‌برداری شد که روند آبرسانی بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون طرح‌های مختلف آبرسانی در استان بوشهر در حال اجرا است، تصریح کرد: با وارد مدار شدن این طرح‌ها تحول مهم و شگرف در این عرصه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به دستاوردهای سفر دوم رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: در این سفر طرح‌های مهمی به مصوب شد که دستاورد آن در حوزه آب و فاضلاب اختصاص 535 میلیارد تومان است.

عالی با بیان اینکه به پروژه احداث مخزن، خط انتقال آب و تکمیل بند ذخیره‌ای ارغون به شهر کلمه 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، گفت: از این میزان 90 میلیارد تومان از محل آبرسانی اضطراری وزارت نیرو و مبلغ 10 میلیارد تومان توسط استان در سال‌های 1402 و 1403 تأمین خواهد شد.

وی بیان کرد: دومین پروژه اعتبار گرفته از سفر طرح تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی نوار ساحلی در 2 شهرستان دشتی و تنگستان است که برای این طرح 80 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

عالی ادامه داد: از این میزان 70 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح مجتمع‌های روستایی وزارت نیرو و 10 میلیارد تومان از محل منابع استانی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تخصیص 100 میلیارد تومان به پروژه احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد:  این اعتبار در مدت 2 سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.  

وی با بیان اینکه برای احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر دیلم 30 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است تصریح کرد: از این میزان 25 میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مابقی آن توسط وزارت نیرو تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، اختصاص مبلغ 90 میلیارد تومان برای تکمیل مخازن ذخیره خطوط انتقال آب شهرستان‌های دیلم، دشتستان، دیر، کنگان و عسلویه و 30 میلیارد تومان برای تکمیل خطوط انتقال و آبرسانی شهر بوشهر را از دیگر دستاوردهای سفر دوم رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان بوشهر دانست.

عالی ادامه داد: اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی چشمه و احداث مخزن آب شرب روستای بن بید و 100 میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال، شبکه توزیع و مخزن تأمین آب شرب روستاهای محروم و عشایر مجتمع طسوج از دیگر اعتباراتی است که از محل سفر دوم رئیس جمهور به پروژه‌های آبرسانی این مناطق اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha