کد خبر 221871
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

«حیات» گزارش می‌دهد؛

جلسه سرنوشت ساز هیات مدیره پرسپولیس؛ تعیین تکلیف گل محمدی

جلسه سرنوشت ساز هیات مدیره پرسپولیس؛ تعیین تکلیف گل محمدی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته اعلام کرد در صورتی که خواسته‌هایش برآورده نشود در این تیم ماندنی نیست و این موضوع بستگی به جلسه امروز هیات مدیره باشگاه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته به ایران برگشت و بعد از چند روز غیبت در تمرینات این تیم حضور پیدا کرد. او پیش از شروع تمرین در جمع خبرنگاران از ارسال نامه فسخ به باشگاه و جدایی‌ احتمالی از این تیم خبر داد. گل‌محمدی که سفری چند روزه به دوبی داشت روز گذشته به تهران برگشته و گفته می‌شود این سفر بی ارتباط با مذاکره با یک باشگاه و آینده شغلی او نبوده است.

مشکلات مالی پرسپولیس و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان از فصل گذشته و همچنین بدقولی‌های مکرر کادر مدیریتی در پرداخت معوقات بازیکنان در کنار نارضایتی گل‌محمدی از نقل و انتقالات باشگاه و جذب نشدن چند بازیکن باعث شده یحیی بعد از چند بار صحبت‌های غیر مستقیم در مورد مشکلات باشگاه در نشست‌های خبری، در نهایت سکوتش را شکسته و ضمن اعتصاب از حضور در تمرینات، روز گذشته علناً باشگاه و مدیریت را مورد خطاب قرار داده و تهدید به جدایی کند.

او که نامه فسخ یک طرفه قراردادش را به باشگاه داده بود حالا به طور قانونی می‌تواند بدون مشکلی از جمع سرخپوشان جدا شده و به تیم دیگری برود. اینکه واقعاً پیشنهاد کاری قابل توجه و جدی برای او وجود دارد و یا اینکه این رفتار یحیی نوعی بازارگرمی برای تحت فشار قراردادن باشگاه است، مشخص نیست ولی سرمربی سرخپوشان تصمیم خودش را منوط به خروجی جلسه امروز هیات مدیره باشگاه دانسته که خودش هم قرار نیست در آن حضور پیدا کند.

فتح سه گانه و رفتن به سیرجان

سرمربی پرسپولیس فصل گذشته موفق شد عملکرد فوق‌العاده‌ای با تیمش به نمایش بگذارد و با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و قهرمانی اتوماتیکی که در سوپرجام به دست آورد موفق به فتح سه گانه شد تا دومین سه گانه سرخپوشان در سال‌های اخیر باشد و یحیی بعد از این نتایج تصمیم گرفت ابتدای فصل از این تیم جدا شده و به تیم دیگری برود و مذاکراتی هم با گل گهر سیرجان داشت که به نتیجه نرسید.

پرسپولیس در جذب چند بازیکن مد نظر یحیی گل‌محمدی در ابتدای فصل ناکام ماند و این آغاز اختلاف میان او و مدیریت بود. جدایی عیسی آل کثیر به دلیل عدم توافق مالی و جذب نشدن گزینه‌های جانشین در خط حمله در کنار عدم جذب گلر دوم برای سرخپوشان و همچنین شکست در خرید نفراتی از جمله سعید عزت اللهی هم مزید بر علت شد تا گل‌محمدی در جلساتی که با درویش داشت نارضایتی خودش را اعلام کرده و حتی گفته می‌شود در مقطعی کار این دو به مجادله هم کشیده است و بعد از آن تا مدت‌ها این دو نفر با یکدیگر صحبتی نمی‌کردند و به نوعی اختلاف و قهر میان‌شان شکل گرفته بود.

حالا پرسپولیس در آستانه دیدارهای حساس لیگ برتر و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا با بحرانی روبرو شده که مشخص نیست چطور می‌خواهد از آن عبور کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که با گزینه‌هایی برای جانشینی او مذاکره شده و دو گزینه آلمانی مد نظر باشگاه هستند ولی مساله اینجاست که سقف بودجه پرسپولیس برای فصل جاری پر شده است و تغییر سرمربی در این مقطع کار سختی است، حتی اگر پرسپولیس قصد تسویه حساب با گل‌محمدی را داشته باشد و باقی مانده قرارداد فصل جاری او را از بودجه امسال این تیم کم کنیم، با توجه به معوقاتش که برای تسویه حساب باید پرداخت شود، امکانی برای جذب مربی سطح اول باقی نمی‌ماند و شاید باشگاه مجبور به رجوع به مواردی شود که به نوعی قانون مذکور را دور بزند.

قهر برای جدایی یا ...

از طرفی ناراحتی و قهر یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس هم مسبوق به سابقه است و خیلی‌ها این را بهانه‌ای برای باج گرفتن از باشگاه و بالابردن رقم قراردادش می‌دانند ولی به دلیل محدودیت‌های موجود دست پرسپولیس در این مورد بسته است و امکان چنین کاری از راه‌های قانونی وجود ندارد. از طرفی یحیی سابقه قطع همکاری میانِ  فصل با یک تیم و رفتن به تیمی که پیشنهاد بهتری ارائه داده است را هم دارد.

برای نمونه او در دور اول حضورش در پرسپولیس زمانی که سرمربی تیم صبا بود بیماری و استراحت را بهانه قطع همکاری با این باشگاه عنوان کرد ولی مدتی بعد از جدایی از این تیم به پرسپولیس پیوست. یا دور دوم حضور او در پرسپولیس هم با رها کردن پدیده مشهد در میانه فصل و جانشینی کالدرون آرژانتینی رقم خورد و بعید نیست این بار هم قرارداد بهتری در انتظار یحیی باشد که او تصمیم به جدایی از باشگاه گرفته است.

در هر صورت قرار است در جلسه امروز هیات مدیره پرسپولیس سرنوشت ادامه همکاری با یحیی گل‌محمدی معلوم شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که خود درویش مایل به یافتن راهکاری برای قطع همکاری و رفتن سراغ مربی خارجی است و میلی به ادامه همکاری با گل‌محمدی ندارد ولی فشار هواداران و افکار عمومی از یک سو و مخالفت هیات مدیره با جدایی یحیی از سوی دیگر مانع بزرگی در این راه است. شنیده‌های دیگری هم از توصیه کیومرث هاشمی به مدیران باشگاه برای یافتن راهکاری برای توافق و ادامه همکاری با گل‌محمدی و عدم تغییر او حکایت دارد و وزارت ورزش هم مانع جدی رفتن پرسپولیس سراغ مربی خارجی است.

در هر صورت باید صبر کرد و خروجی جلسه امروز هیات مدیره را دید تا مشخص شود پرسپولیس با بحران تغییر کادرفنی در این مقطع حساس فصل روبرو خواهد شد و یا طبق عرف سال‌های اخیر با پذیرفتن شرایط گل‌محمدی همکاری او با باشگاه ادامه پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha