کد خبر 221738
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

حجت الاسلام حاج علی اکبری در گفتگو با «حیات»:

فرزندان ما با شهدا بیگانه شده اند/ باید ارتباط و زیست با شهدا را در جامعه قوی نمود

فرزندان ما با شهدا بیگانه شده اند/ باید ارتباط و زیست با شهدا را در جامعه قوی نمود

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه فرزندان ما با شهدا بیگانه شده اند، گفت: باید ارتباط و زیست با شهدا را در جامعه قوی نمود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: ما نیاز داریم که تمام حوزه های زندگی مان را از قبیل اقتصاد، تربیت و فرهنگ عمومی با میراث و فرهنگ دفاع مقدس عجین و مرتبط نماییم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک منبع عظیم برای اصلاح ساختار فرهنگی کشور است، بیان کرد: به طور مثال اگر ما بخواهیم برای حوزه اقتصاد یک نسخه معالج قوی داشته باشیم باید به دفاع مقدس رجوع کنیم. روجوعی که در نهایت از دل آن اقتصاد مقاومتی استخراج می شود.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه «ایثار» از فرهنگ دفاع مقدس سرچشمه می گیرد، افزود: در فرهنگ ایثار دیگر زندگی تنها به شرط بقای خود ملاک نمی باشد. در فرهنگ ایثار زندگی اینگونه معنا می شود که باید جوری زندگی کرد تا به دیگران خوش بگذرد. یعنی فرد حاضر می شود به خاطر دیگران از حق خود عبور نماید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه در نقطه کانونی و اصلی فرهنگ دفاع مقدس «شهدا» قرار دارند، گفت: شهدا برای جامعه یک نعمت وسیع و عظیم هستند. متاسفانه مدت هاست که فرزندان ما با شهدا بیگانه شده اند و شهدا را نه با شخصیتشان بلکه صرفه در قاب تصویر می شناسند.

وی در این باره اشاره کرد: مدارس بسیاری در شهر و کشور ما وجود دارد که شهدای بسیاری را به جامعه تقدیم کرده است اما امروزه دانش آموزان همان مدارس با این شهدا بیگانه هستند و از زندگی این بزرگان اطلاعی ندارند، لذا در این زمینه با یک تاخیر گسترده رو به رو هستیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مدرسه شهید چمران در تهران تاکید کرد: با وجود اینکه مدرسه ای به نام این شهید گرانقدر در شهر وجود دارد اما آنطور که باید در بافت این مدرسه از ظرفیت این شهید با عظمت، والامقام، الهام بخش، عارف، دانشمند، سالک و جهادی استفاده نشده است.

وی در این باره می گوید، باید شهدا را کشف کرد و ارتباط و زیست با شهدا را در جامعه قوی نمود. 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه تنها درج نام شهدا بر روی اماکن و معابر شهر کافی نیست، خاطر نشان کرد: ما برای معرفی شهدا و تفکراتشان نیازمند تولید محتواهای بسیار قوی در زمینه فیلم، سریال، کتاب و شعر هستیم تا بتوانیم ارتباط نسل جدید را با شهدا برقرار نماییم.

وی گفت: کار بسیار بزرگ و دشواری پیش روی ما است، چراکه شهدا برای مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی به شدت الهام بخش هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha