کد خبر 221733
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

میزان صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران بیش از یک میلیون تن بوده است / رشد 12 درصدی

میزان صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران بیش از یک میلیون تن بوده است / رشد 12 درصدی

مدیرکل گمرکات ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه میزان صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران بیش از یک میلیون تن بوده است که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، میزان صادرات انوع کالا از مرز بین المللی مهران یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۸۴ تن بوده است. 

وی افزود: ارزش این میزان کالای صادراتی بالغ بر ۸۲۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است. 

مدیرکل گمرکات استان ایلام ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده تعداد ۵ میلیون و ۴۱٠ هزار و ۷۴۱ نفر مسافر از مرز مهران تردد کرده اند که نسبت به سال قبل۳۲ درصد رشد داشته است. 

غلامی با اشاره به اینکه مجموع ترانزیت کالا در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۵ هزار و ۶۴ تن بوده است، گفت: این میزان کالای صادراتی شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، کاشی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی بوده است. 

وی تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا نیز ۳۶ پرونده تشکیل شده است. 

مدیرکل گمرکات استان ایلام عنوان کرد: ارزش ریالی این میزان پرونده بالغ بر ۲۲۷ میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است.

گمرک مهران در بین ۱۲ گمرک هم مرز با عراق در رتبه اول قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha