کد خبر 200465
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

مدیرکل گمرک ایلام خبر داد؛

صادرات ۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران

صادرات ۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: در فروردین امسال ۹۱ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار انواع کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛  روح الله غلامی با اشاره به صادرات ۹۱ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار انواع کالا اظهار داشت: این میزان کالا با وزن ۱۴۷ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

به گفته وی، این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل از آن از لحاظ ارزشی ۱۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل تره بار، کاشی و سرامیک، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات فلزی، محصولات پلاستیکی و محصولات پتروشیمی است.

غلامی با اشاره به میزان کالاهای صادراتی از مرز مهران در سال گذشته، عنوان کرد: سال ۱۴۰۱ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمام سالیان فعالیت گمرک است.

وی با بیان اینکه سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمامی سال‌های فعالیت گمرک استان ایلام شکسته شد، افزود: گمرک مهران همچنان با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha