کد خبر 221696
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

استاندار مرکزی:

مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی باید مسائل مربوط به فرزندآوری را در اولویت قرار دهند

مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی باید مسائل مربوط به فرزندآوری را در اولویت قرار دهند

 استاندار مرکزی گفت: اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و فرزند آوری باید از مسایل اولویت‌دار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد و از اولویت خارج نشود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در ستاد حمایت از جوانی جمعیت، افزود: قانون حمایت از جوانی جمعیت از برنامه‌های اولویت است و همه مدیران دستگاه‌های ستاد وظیفه دارند در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی بیان کرد: روند اجرای قانون جوانی جمعیت به علت کندی و ایفای تعهدات و تکالیف سازمانها و دستگاهای ملی در سطح استانها از تراز مناسب برخوردار نیست.

استاندار مرکزی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مجری قانون حمایت از جوانی جمعیت باید برای بهره‌مندی مردم از مشوق‌های اقتصادی مقرر در قانون به تکالیف خود عمل کنند و واحدهای استانی خود را در مقابل مطالبات مردم به حال خود رها نکنند.

مخلص‌الائمه در ادامه به شرایط پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: طبق قانون ۲ ضامن برای گرفتن وام فرزندآوری جایز نیست و باید با یک ضامن به متقاضیان، وام پرداخت شود.

وی بیان کرد: بانک‌های خصوصی نیز هم‌راستا با قانون حمایت از جوانی جمعیت برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری همکاری کنند.

مخلص‌الائمه افزود: از ظرفیت واگذاری کودکان بهزیستی به خانواده‌های نابارور نیز باید استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: در خانواده سه فرزند یا بیشتر باید مشوق‌های فرزندآوری برای خانواده با توجه به امکانات استان لحاظ شود.

«حسن میرزاخانی» افزود: این مشوق‌ها در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی اعلام و به شکل ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت، تکالیف قانونی باید اجرا و متقاضیان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای فرزنددار شدن زوج‌های نابارو که هزینه درمان بالایی باید دارند، مشوق‌های را در نظر بگیرند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: هیچ دستگاه اجرایی به شکل جدی در قانون حمایت از جوانی جمعیت، ورود نکرده است که این موجب شده تا نگرانی‌هایی به وجود آید.

«پروین مفتح‌زاده»افزود: برای کمک به اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان، چهار کمیته شامل اقتصادی، گفتمان و تبلیغ، سلامت و بهداشت و بررسی ویژه تشکیل شد و به غیر از این چهار کمیته، شورای مسکن نیز در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت همکاری دارد.

وی بیان کرد: کارگروه مقابله با سقط جنین نیز شکل گرفته که برای کمک به جوانی جمعیت بکار گرفته می‌شود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت جزو سه استان‌ پیر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha