کد خبر 221676
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

واگذاری زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند در استان بوشهر بدون پرداخت هزینه

واگذاری زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند در استان بوشهر بدون پرداخت هزینه

زمین مسکونی بدون پرداخت هیچ وجهی به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در شهرها و روستاهای استان بوشهر واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اهمیت تشکیل خانواده و تبع آن ایجاد نسل و افزایش جمعیت یکی از مهمترین ارکان توسعه و امنیت هر جامعه‌ای است.

از این رو دولت یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی خود را در حوزه مسکن قرار داده و واگذاری زمین به خانواده دارای سه فرزند مشمول قانون جوانی جمعیت یکی از اقدامات مهم در استان بوشهر است.

واگذاری زمین مسکونی به خانواده‌های دارای 3 فرزند به بالا با استقبال مردم روبه‌رو شده است.

سید محمود دستغیبی با اشاره به واگذاری زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت در شهرهای استان بوشهر، اظهار داشت: در این راستا تاکنون در 2 مرحله زمین مسکونی به مشمولان واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از واگذار یک‌ هزار و 821 قطعه زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در دهه امامت و ولایت یک‌ هزار قطعه و همزمان با هفته وحدت 821 قطعه زمین مسکونی به مشمولان واگذار شد.

وی ادامه داد: واگذاری این اراضی بدون هیچ وجهی است و تنها برای زیرساخت‌های لازم پس از 2 سال به‌صورت اقساط 8 ساله هزینه دریافت می‌شود.

در قبال واگذاری یک قطعه زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت از طرف اداره کل راه و شهرسازی قراردادی تنظیم شد که متقاضیان باید مبلغ 400 میلیون تومان بابت زیرسازی این اراضی به‌صورت اقساطی پرداخت کنند، اما این موضوع با واکنش مردم و برخی مسئولان شهرستان دیر مواجه شد.

یکی از دریافت کنندگان  زمین مسکونی بر اساس قانون جوانی جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دیر، اظهار داشت: هدف اصلی سیاست دولت مبنی بر اختصاص زمین در قالب طرح فرزندآوری به‌صورت رایگان بوده است و نباید وجهی بابت زمین پرداخت کنند و این افراد نمی‌توانند در هنگام تحویل زمین این مبلغ را تامین کنند.

فرماندار شهرستان دیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: با توجه به دغدغه و نگرانی متقاضیان زمین طرح فرزندآوری موضوع پیگیری شد و اخیراً با مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر توافق شد هیچ وجهی بابت واگذاری زمین مسکونی از مشمولان قانون جوانی جمعیت پرداخت نشود.

یونس باربرز افزود: در گذشته هر متقاضی زمین باید 400 میلیون تومان برای هزینه زیرسازی پرداخت می‌کرد که اکنون با این توافق تمام هزینه‌های زیرساخت با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی دیر پرداخت می‌شود و مشکل هزینه زمین برطرف شد.

وی اضافه کرد: 257 قطعه زمین مسکونی به طرح فرزندآوری در شهرستان دیر اختصاص یافته و این اراضی در شهرهای دیر، بردستان، آبدان جانمایی شده است.

فرماندار دیر از الحاق 150 هکتار زمین به شهر دیر خبر داد و افزود: 150 هکتار به شهر دیر، 16 هکتار به شهر دوراهک، 10 هکتار به آبدان و 10 هکتار هم به بردخون در حال الحاق است.

بر پایه این گزارش تاکنون یک‌ هزار و 821 قطعه زمین مسکونی به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر واگذار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha