کد خبر 221664
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

بهره مندی 6 هزار خانوار روستایی خراسان‌جنوبی از شبکه ملی اطلاعات

بهره مندی 6 هزار خانوار روستایی خراسان‌جنوبی از شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: 6 هزار خانوار روستایی در استان از ابتدای سال تاکنون از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی ۱۶ مهرماه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا روز ملی روستا و عشایر ۴۴ پروژه ارتباطی با اعتباری ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شد.

به گفته وی ۴۳ سایت همراه و ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستا‌های خراسان جنوبی اجرایی شده است. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع ۴۳ سایت اتصال روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده اند که در مجموع ۶۱ روستای استان با جمعیتی ۵ هزار خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی امروز نیز به رسانه‌ها اعلام کرد: در ۱۰ روز اخیر با راه اندازی ۴ سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات، ۴ روستای استان با جمعیتی بالغ بر هزار خانوار، از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این طرح ها، افزود: از این تعداد، سایت‌های روستا‌های چنشت شهرستان سربیشه و اکبرآباد شهرستان خوسف، جدید الاحداث و مجهز به تکنولوژی نسل ۳، ۲ و ۴ همراه و تحت شبکه ایرانسل اجرا و راه اندازی شده اند که پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در این روستا‌ها برقرار کرده اند.

به گفته این مقام مسوول ۲ مورد دیگر نیز شامل ارتقاء سایت‌های همراه اول روستا‌های مهموئی شهرستان بیرجند و خشک شهرستان قائنات می‌شود که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را در دسترس اهالی شریف این روستا‌ها قرار داده است.

بهی با تاکید بر وجود برنامه‌های مصوب برای اتصال روستا‌های باقی مانده استان به شبکه ملی اطلاعات، گفت: در برنامه ریزی انجام شده و ابلاغ مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان سال جاری بیش از ۴۵ سایت دیگر نیز در سطح روستا‌های استان اجرا و راه اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha