کد خبر 221587
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

رئیس سازمان سینمایی کشور:

وظیفه همه نهادها حمایت از تولید فیلم مناسب برای کودکان است

وظیفه همه نهادها حمایت از تولید فیلم مناسب برای کودکان است

خراعی گفت: حمایت از تولید فیلم مناسب برای کودکان وظیفه همه نهادها است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد خزاعی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: اگر به آینده کودکان و نوجوانان این کشور علاقه‌مند هستیم، باید از امروز به فکر سینمای کودک و نوجوان باشیم. این وظیفه تنها بر عهده سازمان سینمایی نیست، همه نهادهای دولتی و خصوصی باید دست به دست هم دهند تا سال بعد شاهد اعتلای فرهنگ و افزایش تولید آثار در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه استقلال مردم اصفهان از جشنواره را از نزدیک دیدم، تصریح کرد: با دیدن آثار افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسم به این نتیجه رسیدم، آینده درخشانی برای سینما و نسل آینده کارگردانان در عرصه سینمای کودک داریم. به گفته داوران و تماشاگران، آثار تولید شده در این جشنواره هم محتواگرا هستند و هم می‌توانند چرخه اقتصادی خوبی را برای سینما داشته باشند، این روند در نهایت چشم‌انداز خوبی برای رونق آینده سینمای ایران به همراه دارد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: بنیاد ملی پویانمایی سینما تصویب و کلیاتش مصوب شده است و به زودی جزئیات آن هم نهایی خواهد شد و ما سال بعد شاهد شکل‌گیری این بنیاد برای تقویت سینمای کودک هستیم. زنگ سینما را داریم که مدتی است مجدداً وارد موضوعات شده و بحث سوم، صندوق ملی کودکان کانون پرورش فکری است که همه نهادها کنار هم در آن سرمایه‌گذاری کردند. آخرین موضوع هم حمایت از تولید آثار در سالن سینما است.

خزاعی در خصوص مظلومیت کودکان غزه گفت: امروز مردم غزه در محاصره کامل هستند، آب و غذا و دارو ندارند و تحت سلطه کامل صهیونیست‌ها هستند. وظیفه یونیسف است که از این مردم دفاع کند و وظیفه ما و هنرمندان این است که اتفاقات را ثبت و ضبط کنیم تا در طول زمان تحریف نشود.

وی افزود: از امروز مشخص است که جشنواره سال بعد در اصفهان برگزار خواهد شد. دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از همین امروز مجید زین‌العابدین است و امیدوارم بتواند اقدامات مؤثری در زمینه سینمای کودک انجام دهد.

همچنین اکبر عبدی بازیگر سینما در این آئین اظهار داشت: هیچ کودکی در هیچ کجای دنیا نباید جنگ را تجربه کند. صحبتی دارم با آن‌هایی که در مورد مسائل داخلی کشور ما دخالت می‌کنند، شما اگر بلدی خودت بیا این‌ور آب و مشکلات رو حل کن، نه اینکه بنشینی آن طرف آب و اظهار نظر کنی.

وی ادامه داد: چه کسی گفته مار و پونه کنار هم نمی‌توانند باشند؟ من و محمدرضا شریفی‌نیا از دیشب با هم در یک اتاق هستیم، او به من گفت من از تو معروف‌تر هستم. من هم الان می‌گویم من روی صحنه‌ام، پس من معروف‌تر هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha