کد خبر 221512
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

حجت الاسلام شرفخانی در گفتگو با «حیات»:

شهدا واقفین اصلی هستند / شهید سردار سلیمانی دوست نداشت از وقف‌هایش کسی خبردار شود

شهدا واقفین اصلی هستند / شهید سردار سلیمانی دوست نداشت از وقف‌هایش کسی خبردار شود

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شهدا الگوها و واقفین اصلی هستند اگر بخواهیم از وقف ماندگار بگوییم دقیقا همین شهدا هستند چرا که سیر زندگیشان بزرگترین الگو برای کل بشریت است.

حجت الاسلام احمدشرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: وقف یک نوع ایثار است، بزرگترین ایثاری که شهدا به غیر از وقف داشتند، ایثاری بود که در عرصه مال، سرمایه و الگوهای دنیایی انجام دادند و همه این موارد را کنار گذاشتند، بزرگترین ایثار، ایثار کردن جانشان بود.

وی افزود: شهدا الگوها و واقفین اصلی هستند. اگر بخواهیم از وقف ماندگار بگوییم دقیقا همین شهدا هستند چرا که سیر زندگیشان بزرگترین الگو برای کل بشریت است. بعضی از شهدا خودشان واقف بودند و جالب است یک بخش قابل توجهی از خانواده‌های شهدا نیز اموالشان را وقف کردند و ثوابش را برای شهدای عزیزشان در وقف‌نامه‌ها ذکر کردند و این‌گونه وقف را جاری کردند.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: بعضی از خانواده‌های شهدا هم هستند که خودشان وقف‌های خوبی را انجام دادند که این خود نکته ای است، ما موقوفات کمی برای خانواده‌های شهدا داریم اما تعدادی غرفه برای ایثارگران، جانبازان دفاع مقدس و برای خانواده هایشان وقف شده است. هر چند تعداد موقوفات محدود است اما خودش یک الگوسازی خوبی است که تجلیل ازمقام شامخ شهدا، خانواده‌های شهدا و هم ایثارگران است.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: اعتقاد من این است که مجموعه بنیادشهید و امورایثارگران و سازمان اوقاف کنارهم قراربگیریم و بتوانیم در بحث وقف برای ایثار و شهادت  تبلیغ و ترویج کنیم تا  بتوانیم ان شاالله بر این عرصه الگوسازی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ترین شهدای عزیزمان سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی بود که این برگوار منزلش را به عنوان حسینیه حضرت زهرا(س) در کرمان وقف کرد. هنگامی که وقف نامه نوشته شد، ایشان اصرار کردند که به هیچ عنوان این موضوع خبری نشود که بعد از چند سال که خبری شد بسیار دلگیر و ناراحت شده بودند که چرا وقف هایی که انجام داده بودند خبری شده است؛ این ویژگی سردار سلیمانی نشان دهنده اخلاص این عزیز بود.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شهدای دیگری را نیز می‌شناسم که وقف های خیلی خوبی انجام داده‌اند و جالب این است که برخی از این شهدا که وقف‌هایی را در زمان حیات شان انجام داده بودند ، حتی به اعتقادم که اکنون گفتنش هم چون دوست داشتند با گمنامی باشد علاقه ای نداشتند که به عنوان کسی که اموالش را وقف کرده است معرفی شوند و دوست داشتند انفاق، احسان و کار خیرشان در گمنامی باشد. ان شالله که همگی از زندگی همه این عزیزان الگو بگیریم و واقف باشیم.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به ارزش سنت وقف بیان داشت: به هیچ عنوان وقفی را از وقفی دیگر نمی‌توان بزرگتر دانست، چون ما ساختارهای وقفی متفاوتی داریم، شاید یک موقعی وقف از نظر وسعت زمین یا به تعبیری قیمت و یا موارد دیگر باشد. نمی شود به این شکل پاسخ دا دبلکه  تنها می شود گفت هر کسی در حد توان خودش وقفی انجام داده است بزرگترین وقف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha