کد خبر 219867
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف باارزش ترین سنت اسلامی است/ اجرای ۲۷ پروژه سرمایه‌گذاری

وقف باارزش ترین سنت اسلامی است/ اجرای ۲۷ پروژه سرمایه‌گذاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران وقف را سبب ماندگاری افراد و اموال دانست و گفت: وقف با ارزش ترین سنت اسلامی است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام ابراهیمی حیدری صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران وقف را رویش سخاوت بین انسان‌های نوع دوست بیان کرد و گفت: سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از گران بهاترین، با ارزش‌ترین و فاخرترین سنت‌های اسلامی وقف محسوب می‌شود، گفت: وقف اموال به امور عام المنفعه تنها عوائد آن مختص واقف نیست وقف سبب مانا شدن و ماندگاری افراد می‌شود.

مدیرکل اوقاف آمار خیریه مازندران با بیان اینکه خدمات اوقاف و موقوفات در حوزه بهداشت درمان در استان بی‌نظیر است، افزود: وقت و سبب احیای فرهنگ بالندگی و هم نوع دیدن می‌شود.

مدیرکل اوقاف آمار خیریه مازندران شمار موقوفات و وقف‌های جدید ثبت شده در استان را ۳۱۲ فقره ذکر کرد و گفت: یک واقف در شهرستان ساری بیش از ۷ هزار متر مربع از باغ خود را وقف کرده است.

حجت الاسلام ابراهیمی اجرای امینانه وقف را یکی از وظایف مهم اوقاف بیان کرد و گفت: اجرای امینانه نیت بزرگترین ترویج وقف محسوب می‌شود.

وی از صدور حکم ۱۲۰ امین موقوفات در استان خبر داد و گفت: در مسابقات قرآنی ۳۰۰۰ نفر در مسابقات منطقه‌ای شرکت کردند و ۳۰۰ جلسه تفسیر نیست برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اجرای ۲۷ پروژه سرمایه گذاری مسکونی، تجاری و اداری با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان، اجرای ۵۳ پروژه باغی با پیش بینی درآمد ۱۵ میلیارد تومان، اجرای پروژه کشاورزی در سطح ۲۵۰ هکتار و زراعت چوب در ۳۸ هکتار را از جمله طرح‌ها برشمرد.

وی تهیه اطلاعات مکانی ۱۳۶۱ بقعه و مشارکت در طرح ملی مسکن را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: بیش از ۴۰۰۰ هکتار از اراضی معرفی شده اوقاف مورد تصویب قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha