کد خبر 221493
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

اختلال در عرضه کپسول گاز در استان بوشهر پذیرفتنی نیست

اختلال در عرضه کپسول گاز در استان بوشهر پذیرفتنی نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه اختلال در عرضه کپسول گاز پذیرفتنی نیست، گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، هیچ خانواری در استان بوشهر در تأمین کپسول گاز نباید با مشکل مواجه شود.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ علی باستین صبح امروز در جلسه هماهنگی توزیع الکترونیک گاز مایع در استان، اظهار داشت: در ابتدای سال جاری میزان خرید کپسول با انجام تراکنش، بسیار ناچیز و تقریباً صفر بود و با همت و تلاش همه دست‌اندرکاران در نیمه نخست سال، در حال حاضر 77 درصد خرید گاز مایع استان بوشهر با تراکنش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن توزیع گاز مایع یک تکلیف قانونی است و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرا آن هستند، گفت: باید تا زمان رسیدن به مرحله تثبیت، فرایند توزیع الکترونیکی با حساسیت و با رعایت مصالح اجتماع انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد در این خصوص لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تلاش کنند تا سهمیه گاز مایع استان به‌صورت حداکثری تأمین و توزیع شود.

وی با اشاره به وجود پالایشگاه‌های متعدد در استان گفت: برای امنیت تأمین سهمیه گاز مایع استان به ویژه در فصل سرد سال، باید تأمین سهمیه گاز مایع استان از محل تولیدات پالایشگاه‌های گاز موجود در منطقه پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت دولت برای گازکشی به شهرها و روستاهای کشور و استان بوشهر، اضافه کرد: از آنجا که هنوز برخی از شهروندان موفق به انجام لوله‌کشی گاز در داخل منازل نشده‌اند، دولت برای حمایت از خانوارهای آسیب‌پذیر تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته که به‌زودی سازوکار اجرایی آن نیز به اطلاع عموم مردم می‌رسد و انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از شهروندان محروم از شبکه گازرسانی، با استقبال از این طرح، در زمره مشترکان گاز شهری در آیند.

باستین ضمن تأکید مجدد بر این نکته که اختلال در عرضه کپسول گاز پذیرفتنی نیست افزود: همه متولیان و دست‌اندرکاران باید ضمن جدیت در پیگیری روند افزایش تراکنش‌ها، مواظب باشند که در تأمین و توزیع مستمر گاز مایع در استان کوچکترین خللی پیش نیاید.

وی تأکید کرد: هیچ خانواری در استان بوشهر نباید در تأمین گاز مایع دچار مشکل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha