کد خبر 221487
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

۱۶۱ هزار تن کالای ترانزیتی وارد گمرک کاوه شد

۱۶۱ هزار تن کالای ترانزیتی وارد گمرک کاوه شد

 مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: ۱۶۱ هزار تن انواع کالای ترانزیتی در نیمه نخست امسال وارد این گمرک شد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ «حمیدرضا محمدی» اظهار کرد:در ۶ ماهه نخست سال جاری مقدار ۱۶۱ هزارتن انواع کالا به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجیوارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه گردیده است ، که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲ درصد از نظر ارزشی و ۶۱ درصد از نظر وزنی کاهش داشته است .

وی افزود:‌ این گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار سال جاری از طرف رهبر معظم انقلاب سعی دارد با استفاده از تمام ظرفیتهای قانونی و مقرراتی ، اعمال بسته های حمایتی گمرک ایران در رویه های صادرات و واردات کالا و بازدیدهایئمیدانی از واحدهای تولیدی در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی باشد .

محمدی یادآور شد:‌امید است با این حمایت ها شرکت های تولیدی بتوانند در این عرصه سخت با وجود تحریم های ظالمانه از بابت ترخیص مواد اولیه خارجی و ماشین آلات خط تولید وارده به گمرک با اسایش خاطر در مسیر رونق تولید ، ایجاد و افزایش اشتغال پایدار قدم بردارند.

همچنین در شش ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵۶ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش ۱۲۱ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۹ کشور توسط ۱۱۷ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی و نفتی صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha