کد خبر 221366
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

«پنجمین لیگ کتابخوان شاهرود» به خانه آخر رسید

«پنجمین لیگ کتابخوان شاهرود» به خانه آخر رسید

 پنجمین لیگ کتابخوان شهرستان شاهرود به پایان رسید و برترین‌ها با حضور گروه‌های کتابخوان دوره اول متوسطه دخترانه مشخص و تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقه کتابخوانی این شهرستان در سرسرای کانون ملی شهید بهشتی، افزود: مرحله پایانی این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۸ گروه سه نفره از دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول سال‌های هفتم و هشتم برگزار شد.

سید ابراهیم موسوی ابراز کرد: مرحله نخست کتاب «قلب‌های نارنجی» اثر مینو کریم‌زاده موضوع رقابت دانش آموزان بود.

وی با بیان اینکه تهیه پویش‌( فیلم کوتاه معرفی کتاب)، نقاشی و بازنویسی فصل آخر رمان «فصل پنجم سکوت» اثر محمدرضا بایرامی، با خلاقیت ذهنی دانش آموزان مرحله دوم این دوره از مسابقه کتابخوانی بود، ادامه داد: مرحله سوم مسابقه تهیه پویش‌( فیلم کوتاه معرفی کتاب)، نقاشی از کتاب رمان «من ضامن» و «غروب خورشید در سامرا» نیز برگزار شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود بیان کرد: دانش آموزان در مرحله چهارم از کتاب «نادانی دشمن ما» با تهیه پادکست و نقاشی با هم رقابت کردند که چهار گروه از ۱۸ گروه شرکت کننده برگزیده شدند.

وی تاکید کرد: برگزاری این لیگ با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در گروه سنی نوجوانان در چهار مرحله توسط کارشناسان و کتابداران برنامه‌ریزی شده بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود نیز در این آیین گفت: کتابخوانی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ریشه دارد.

علی‌اصغر رضایی افزود: دانش آموزان دختر با آینده روشن به عنوان مادران فردا و تربیت کنندگان نسلی نو با مطالعه نقش موثری در افزایش دانش، اطلاعات و آگاهی بخشی در جامعه بر عهده دارند.

 در پنجمین دوره مسابقه کتابخوانی ۱۱۱ دانش آموز دختر پایه‌های هفتم و هشتم مدرسه‌های شهرستان شاهرود در ۳۷ گروه با هم رقابت کردند که مدرسه ۱۵خرداد مهشید رضویان، روژان قاضی، راحیل عامری، از مدرسه عصمت کیمیا عامری، سحر فعال‌پور، نازنین نیشابوری، از مدرسه آسیه هستی بازگیری، فائزه حسینی، فاطمه زهرا آشوری و از مدرسه فضیلت مهدا حاج محمدی، فاطمه مهاجری، مائده مویدی، مقام‌های نخست تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

این آیین با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مدیر آموزش و پرورش شاهرود، رییس و اعضای شورای شهر شاهرود و مدیران مدارس دخترانه دوره اول متوسطه و دانش آموزان برگزار شد.

چهارمین لیگ کتاب‌خوانی شهرستان شاهرود با حضور ۹۶ نفر از دانش آموزان متوسطه دوره اول پایه هشتم در فروردین ماه امسال برگزار شد.

شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha