کد خبر 221359
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

تحقق ۸۰ درصدی اهداف اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور

تحقق ۸۰ درصدی اهداف اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان بالای ۸۰ درصد محقق شده و بانک‌های عامل همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند و بالای ۹۰ درصد از تسهیلات اشتغال کمیته امداد در موعد مقرر پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مرتضی فیروزی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: اشتغال مددجویان ثمره تلاش‌های همکارانمان در سراسر کشور است و همچنین همت مددجویان نیز قابل قدردانی است که با تلاش‌های خود بخشی از مشکلات حوزه تولید در کشور را رفع می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان بالای ۸۰ درصد محقق شده و بانک‌های عامل همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند و بالای ۹۰ درصد از تسهیلات اشتغال کمیته امداد در موعد مقرر پرداخت شده است.

 معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تلاش می‌کنیم تا کیفیت فعالیت‌های اشتغال کمیته امداد را ارتقاع دهیم به این معنا که هم پایداری طرح‌ها بالا برود و هم در آمد طرح‌ها افزایش پیدا کند.

فیروزی با اشاره به سه سیاست کلی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ادامه داد: اولین سیاست، ایجاد اشتغال در بستر یک سری زنجیره تولیدی تعقیب شده هست دومین سیاست تزریق نوآوری و فناوری به این مجموعه و سومین سیاستی که در حال انجام است مساله بازار است که مساله اصلی تولیدکنندگان نیز شمرده می‌شود که تلاش می‌کنیم تا بازار فروش تولید کننده را تسهیل و اتصال آن را با خریدار برقرار کنیم.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور تشریح کرد: در مساله اعتبارات از اعتبار استان‌هایی که نتوانند حدود ۷۰ درصد اعتبارات اعتایی را جذب کنند به اعتبار استان هایی که موفق به جذب اعتبار شده اند می افزاییم.

فراهم کردن بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در اردبیل به همت کمیته امداد

در ادامه این برنامه، علیرضا حسین‌نژاد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل اظهار کرد: اکنون کمیته امداد از رویکرد معیشت محوری صرف به سمت رویکرد خانواده محوری حرکت کرده است و سه مولفه اصلی توانمند سازی در این نهاد از جمله خودکارآمدی و خودباوری خانواده ها،اشتغال زایی و تامین مسکن است.

حسین نژاد تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در یکسال گذشته با محور قرار دادن شعار خدمت رسانی خانواده محوری جهادی توانسته از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و منابع امدادی با پرداخت ۵ هزار ۳۸۰ وام اشتغال به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان زمینه ایجاد ۶هزار ۸۷۵ فرصت شغلی را فراهم نمایید.

وی افزود: نقش راهبران شغلی به عنوان بازوهای فعال و هدایتگر کمیته امداد امام(ره) در ایجاد فرصت های شغلی توانسته جهشی در فعالیت‌های اشتغال زایی سال های اخیر ما باشد و در این راستا افتخار همکاری با ۱۰۹ راهبر شغلی در سطح استان را داریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل بیان کرد: سیاست اجرایی خاص در سال های اخیر توجه به توسعه زنجیره ارزش و سوق دادن طرح های اشتغال به سمت طرح‌های نوین و دانش‌بنیان متناسب با زیست بوم استان بوده که در این زمینه نیز ۷ طرح دانش‌بنیان الان در حال اجرا داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha