کد خبر 221343
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری فارس همزمان با سفر رییس‌جمهور

آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری فارس همزمان با سفر رییس‌جمهور

 همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری در شیراز و دیگر نقاط استان آغاز می‌شود.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ طبق اعلام استانداری فارس رییس‌جمهور و هیات دولت روزهای چهارشنبه ۲۰ و پنجشنبه ۲۱مهرماه میهمان استان فارس هستند.

در این سفر طرح‌ها و پروژه‌های متعددی به بهره‌برداری می‌رسد و سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز اعلام کرده که همزمان با این سفر عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری در شیراز و دیگر نقاط استان آغاز می‌شود.

حجت اله مرادی در این باره گفت: این تعداد پروژه در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی درخصوص اعتبار این تعداد پروژه افزود: از مجموع اعتبارات حوزه آبخیزداری کشور سهم استان در این پروژه یک میلیون و ۲۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

مرادی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۳۰ درصد از حوضه‌های آبخیز استان معادل چهار میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در استان به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری داریم گفت: با احداث ۵۵ پروژه آبخیزداری طی ۲سال گذشته تاکنون میزان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در حوزه‌های آبخیز مدیریت و استحصال شده است.

مرادی اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهمترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی دانست و افزود: این پروژه‌ها افزون بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش مؤثری در هدر رفت آب‌های روان، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی از جمله کاهش بارندگی‌ها در چند سال اخیر اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت‌ها برای جبران کم آبی و عبور از بحران خشکسالی اجرای طرح های آبخیزداری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در خصوص پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران در این حوزه خواستار پیگیری بیش از پیش این موضوع به صورت جدی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha