کد خبر 221280
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

۳۹۰ میلیون پوند، مطالبه ما از انگلیس در اختیارمان قرار گرفت

۳۹۰ میلیون پوند، مطالبه ما از انگلیس در اختیارمان قرار گرفت

وزیر امور خارجه گفت: ۳۹۰ میلیون پوند مطالبه ما از دولت انگلیس در مسیر رسمی بانکی از طریق سوئیفت با این شرط که هر موقع خودمان نیاز داریم خرج کنیم، منتقل شد و در اختیار ما قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در نشست رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: زمانی که ما کار را شروع کردیم طرف‌های غربی گفتند تا به برجام بازنگردید و FATF را نپذیرید، یک سنت از مطالبات شما در بانک‌های خارجی جابه‌جا نخواهد شد.

 وزیر امور خارجه افزود: اما به لطف الهی ۳۹۰ میلیون پوند مطالبه ما از دولت انگلیس در مسیر رسمی بانکی از طریق سوئیفت با این شرط که هر موقع خودمان نیاز داریم خرج کنیم، منتقل شد و در اختیار ما قرار گرفت.

امیرعبداللهیان یادآور شد: امروز ۶ میلیارد دلار مطالبه ما در کره جنوبی به دو بانک منتقل شد و در اختیار ۶ بانک ایرانی قرار دارد، بدون اینکه در برجام به توافق نهایی رسیده باشیم و بدون اینکه موضوع FATF در مرحله نهایی اقدام و تصویب قرار گرفته باشد، انجام شد. این اقدامات در برنامه توسعه پایدار اقتصادی آثار خودش را در آینده نزدیک بر معیشت مردم نشان خواهد داد.

پرچمداران جهاد تبیین در عرصه‌ی جهانی، رایزنان فرهنگی هستند

وزیر امور خارجه همچنین در این نشست که  ضمن تبریک پیروزی مقاومت فلسطین بر ادامه حمایت های معنوی، سیاسی و رسانه ای جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطن تاکید کرد و با ذکر این نکته که هیچ کدام از کشورهای همسو بارژیم اشغالگر قدس نمی توانند اقدامات این رژیم را با هیچ منطقی توجیه کنند، افزود: امروز مقاومت فلسطین دیگر نمی خواهد نظاره گر تجاوز و ظلم این رژیم غاصب باشد و این همان نقش کنشگرانه ی ملت فلسطین برای احقاق حقوق شان است. 

وی با اشاره به این نکته که پرچمداران جهاد تبیین در عرصه‌ی جهانی رایزنان فرهنگی هستند، افزود: امنیت، فرهنگ، سیاست و اقتصاد به عنوان  مفاهیم شاخص و در هم تنیده‌ای هستند که بستر اصلی آن فرهنگ است.

امیرعبداللهیان با اشاره به شکل گیری نظم نوین جهانی و افزایش کنشگران بین‌المللی و منطقه‌ای، کار در حوزه دیپلماسی فرهنگی و سیاسی را برای  تامین حداکثری منافع ملی و اهداف فرهنگی بسیار سخت و حساس توصیف کرد و افزود: برای دستیابی به بهترین نتیجه نیاز به سرعت، دقت و هم افزایی داریم تا از یک طرف تهدیدات کاهش پیدا کند واز طرف دیگر از فرصت ها بیشترین استفاده به عمل آید.

وزیر امور خارجه با تشریح دیپلماسی دولت سیزدهم در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از تحقق در صد بالایی از اهداف تعیین شده دراین حوزه ها با وجود چالش ها و پیچیدگی های موجود خبرداد و ابراز امیدواری کرد نتایج این موفقیت ها به زودی در زندگی مردم عادی لمس شود. 

امیرعبداللهیان با قدردانی از نگاه آینده پژوهانه سازمان و فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای بسط و توسعه فرهنگ در سطح بین‌الملل، ابراز امیدواری کرد،همکاری وزارت امور خارجه وسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منجر به تولید روایت های دست  اول، واقعی و درست در برابر روایت سازی های جعلی رسانه ها و گروه های استکباری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha