کد خبر 221116
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

۴۵ درصد متقاضایان کهگیلویه و بویراحمدی‌ در صف وام ازدواج!

۴۵ درصد متقاضایان کهگیلویه و بویراحمدی‌ در صف وام ازدواج!

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: علی‌رغم تاکید رئیس جمهور مبنی بر جمع‌آوری صف وام ازدواج تا پایان شهریور، ۴۵ درصد متقاضیان استان همچنان در نوبت وام هستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛عین‌الله دهقان در نشست ساماندهی امور جوانان در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: ۱۲ هزار و ۹۴۲ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج در سال گذشته بودند که بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ نفر وام دریافت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال ۸ هزار و ۸۸۵ نفر متقاضی وام ازدواج بودند، گفت: ۴ هزار و ۸۹۳ نفر وام دریافت کردند که علی‌رغم تاکید رئیس جمهور مبنی بر جمع‌آوری صف وام ازدواج تا پایان شهریور اما ۴۵ درصد متقاضیان همچنان در نوبت وام هستند.

وی در خصوص آمار ازدواج و طلاق گفت: طلاق به خصوص در شهرستان چرام نگران کننده است، سال گذشته میزان طلاق در این شهرستان به یک بحران تبدیل شده بود، متاسفانه این روند امسال هم ادامه داشته است.

این مسوول بیان کرد: وضعیت طلاق در لنده هم دارای چنین شرایطی است اما خوشبختانه شهرستان کهگیلویه وضعیت خوبی دارد.

دهقان عنوان کرد: در ۶ ماهه سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۸ ازدواج به ثبت رسید که در ۶ ماهه سال جاری آمار ازدواج ۲۵۳ مورد کاهش داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طلاق هم آمارها نگران کننده است که در ۶ ماهه سال جاری آمار طلاق ۲۷۳ مورد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج ۱۵۰ کارگاه برای کسانی که در شرف ازدواج هستند برگزار کنند.۳۱ خرداد جشن وصال با همکاری کمیته امداد برگزار و جهیزیه ۱۳۶ زوج تامین و راهی خانه بحث شدند.

وی بیان کرد: براساس آیین نامه شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور، کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شدند حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی در اختیار خود را به مراسم جشن ازدواج زوجین اختصاص دهند، که ۲۷ مرکز دولتی شناسایی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha