کد خبر 220943
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

پرداخت مطالبات گندمکاران به ۱۰ همت رسید

پرداخت مطالبات گندمکاران به ۱۰ همت رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: تاکنون ۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و امیدواریم مابقی طبق وعده مسئولان تا پایان مهر تسویه شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

پرداخت مطالبات گندمکاران به ۷۸ درصد رسید

هاشمی از پرداخت ۱۰ همت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: با احتساب پرداخت اخیر ۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و امیدواریم ۳۵ همت باقی مانده تا پایان مهر تسویه شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کشت در استان‌های سردسیر در حال انجام است، افزود: اکنون در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل کشت گندم در حال انجام است که بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی انتظار می‌رود که میزان خرید و تولید گندم در سال زراعی جدید خوب باشد.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح زیرکشت گندم آبی و دیم به بالای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد. همچنین از کشاورزان تقاضا داریم که نسبت به کشت قراردادی اقدام کنند تا در خصوص تامین بذر، کود و بیمه مشکل نقدینگی‌شان حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha