کد خبر 202650
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

خرید تضمینی گندم به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید

خرید تضمینی گندم به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید

مدیرعامل بنیادملی گندمکاران گفت: براساس آخرین آمار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ علیقلی ایمانی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۴۰ هزارمیلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است‌.

به گفته او، علی رغم آنکه در شورای قیمت گذاری مصوب شد که ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت مطالبات گندمکاران پرداخت شود، اما از ۷ فروردین همزمان با آغاز فصل برداشت تاکنون حدود ۱۱ هزارمیلیاردتومان و ۳۰ درصد مطالبات پرداخت شده است.

ایمانی ادامه داد: با توجه به آنکه به سمت برداشت گندم مناطق معتدل می رویم و حجم‌خرید گندم روبه افزایش است، این نگرانی وجود دارد که زمان بیشتری پرداخت مطالبات طول بکشد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر مکاتبه صورت گرفته با کمیسیون کشاورزی و رئیس جمهور قرار شد که تجدید نظر در نرخ محصولات اتفاق بیفتد و کمیسیون کشاورزی بشدت دنبال این موضوع است تا هرچه سریع تر این امر محقق شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که با اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم به ۸ تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.

ایمانی گفت: با توجه به گرانی نهاده های دامی، هرکیلو گندم تولیدی توسط مرغداران و دامداران با نرخ ۱۶ تا ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می شود که برای جلوگیری از قاچاق یا رفتن گندم به سمت واحدهای مرغداری و دامداری، هرچه سریع تر اصلاح نرخ باید صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha