کد خبر 220907
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

برگزاری کارگاه‌های تخصصی پویانمایی در جشنواره فیلم‌ کودک ضروری است

برگزاری کارگاه‌های تخصصی پویانمایی در جشنواره فیلم‌ کودک ضروری است

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی پویانمایی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور عوامل تولید کننده این محصولات ضروری و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

به گزارش گروه استان های حیات؛ رضا دهقانی در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ( امیرحسین مدنی )، با اشاره به اکران انیمیشن ( پویانمایی)،جویندگان عسل اظهار داشت: این اثر محصول مشترک کشورهای چین و لهستان بود، پرداختن به نکات مهم روز جامعه از جمله ویژگی‌های ارزشمند این محصول است و در این راستا تماشای این پویانمایی را به همه نوجوانان توصیه می‌کنم.

وی افزود: صنعت پویانمایی از جمله حرفه‌های بسیار پیچیده‌ای است که هشت رشته تخصصی را در خود جای داده است، در این راستا انتظار می‌رود در کنار اکران چنین پویانمایی‌های بین‌المللی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان، کارگاه‌های تخصصی با حضور عوامل این محصولات برگزار شود.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: دوبله همزمان انیمیشن‌های حرفه‌ای مانند جویندگان عسل می‌تواند، موجب تاثیرگذاری و فهم بیشتر داستان این محصولات بین‌المللی شود.

اصفهان سکوی پرش سینمای ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان دارای ظرفیت‌های خوب در زمینه هنر و سکوی پرشی برای سینمای ایران دارد و به‌طور قطع ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی در هنرمندان استان اصفهان می توان یافت .

علی تمنایی نیز در گفت وگو با خبرنگار نوجوان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ( علی الهی نژاد)، اظهار داشت: اصفهان بستر مناسبی برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دارد.

وی با اشاره به نقاط قوت سینمای ایران برای پرورش بهتر جوانان و کودکان ایرانی، اضافه کرد: نقاط قوت زیادی در استان اصفهان داریم که به‌عنوان زمینه‌ها و استعدادها در اصفهان محسوب می‌شوند و هنرمندان بسیاری در این استان در عرصه تهیه‌کنندگی و فیلمسازی، در همه زمینه‌های سینمایی فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: در صورتی‌که عوامل سینمای کشور به شهرستان‌ها اعتماد کند، ظرفیت خوبی در استان‌ها و شهرستان‌ها در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت سینمای اصفهان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: جشنواره کودک و نوجوان اصفهان، از جشنواره‌های قدیمی در استان محسوب می‌شود و اصفهان به‌عنوان شهر هنر، فرهنگ، ایثار و شهادت است و در هر جای اصفهان زمینه‌هایی از فرهنگ و هنر نهفته است و بطور قطع آمدن جشنواره به اصفهان مناسب است.

تمنایی با اشاره به معرفی سینمای ایران به جهان خاطرنشان کرد: آرمان‌ها و ارزش‌هایی موجود در دین اسلام و ایران، بین همه مردم دنیا شنیدار و خریدار دارد و وظیفه داریم این ارزش ها را در قالب هنر معرفی کنیم و بهترین قالب برای معرفی ارزش های انسانی و اسلامی هنر هفتم است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از روز جمعه چهاردهم مهرماه با آیین افتتاحیه در اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرد و نمایش فیلم‌ها نیز از روز شنبه-۱۵ مهر (هفتم اکتبر) آغاز شد و این جشنواره تا بیستم مهر (۱۲ اکتبر) ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha