کد خبر 220821
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

استنکاف از آراء کمیسیون ماده ۱۶، انفصال از خدمت را در پی دارد

استنکاف از آراء کمیسیون ماده ۱۶، انفصال از خدمت را در پی دارد

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ضمانت اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ جدی است و احکام آن قطعی است، لذا عدم توجه به آن انفصال از خدمت را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه، دومین همایش فصلی معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و با حضور همه معاونین، مدیران کل و مدیران سازمان های تابعه در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.

محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه گفت: ما در بحث تنقیح قوانین جامع ایثارگری که در برنامه هفتم توسعه نیز آمده است از استان ها توقع داریم به علت حضور در صف مشارکت و پیگیری مستمر داشته باشند. در حقیقت نگاه مجلس در حوزه قوانین ایثارگری توسعه خدمات رسانی به ایثارگران است.
وی افزود: منطق حاکم بر قانون گذاری باید به سمت عادلانه کردن خدمات و مشارکت در جهاد تبیین باشد. متاسفانه در مقابل ظرفیت سازی و تجمیع فرصت ها ظرفیت سوزی قرار دارد. در حوزه تعامل مجلس و دولت نیاز به ابلاغیه ستاد مرکز و ستاد نیست و مدیران بنیاد شهید و ایثارگران در سراسر کشور باید با نمایندگان مجلس تعاملات ویژه ای داشته باشند.

بزرگی بیان کرد: دستگاه های اجرایی مکلفند که اقداماتشان در حوزه قوانین جامع خدمات رسانی به ایثارگران را گزارش دهند و پاسخگو باشند به همین خاطر باید در این خصوص توجه ویژه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: در حوزه حقوقی تعاملات بسیار مثبتی با قوه قضاییه صورت گرفته است کمااینکه تفاهمنامه ای ویژه ای به امضا رسید. همچنین معاونت حقوقی با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با ستاد دیه تفاهمنامه ای را با تعهدات پنج برابری این ستاد نسبت به بنیاد شهید به امضا رساند. پس از ۱۳ سال و با پیگیری های رییس بنیاد شهید دستورالعمل های معاضدت قضایی ابلاغ و بروزرسانی شد. کمیسیون ماده ۱۶ فرا دستگاهی است.

ضمانت اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ جدی است و احکام آن قطعی است، لذا عدم توجه به آن انفصال از خدمت را در پی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha