کد خبر 220813
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

850 وقف جدید از سال گذشته تا کنون انجام شده است 

850 وقف جدید از سال گذشته تا کنون انجام شده است 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از سال گذشته تا کنون 850 وقف جدید صورت گرفته است. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش ملی یاوران وقف گفت:  در این هفته کارهای بسیار شایسته، فاخر و اثرگذاری را شاهد بودیم که توسط همکارانمان در سراسر کشور فراهم شد، وقفه ای که به دلیل جابجایی هفته وقف اتفاق افتاد برای برگزاری بهتر مراسمات و برنامه ها بود.

 وی با اشاره به معرفی واقفان افزود: خیلی از واقفان دوست ندارند که از آن ها نامی برده شود البته لازم است که این برنامه ها برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف برگزار گردد. در یکی از برنامه ها که برای تجلیل از واقفان برگزار شد نام بیشتر واقفان را خواندیم تا از آن ها تجلیل شود اما هیچ کدام حاضر به آمدن در صحنه نبود، آن ها حرفشان این بود که برای رضای خداوند وقف کرده اند و همین که خداوند ناظرشان بوده کافی است. 

حجت الاسلام عادل گفت: از سال گذشته تا کنون 850 وقف جدید صورت گرفته است، عزیزانی که امروز در این برنامه در خدمتشان هستیم هم از جمله واقفان شاخص کشورمان هستند. 

وی افزود: همه وقف ها ارزشمند هستند و نمی شود فقط به برخی وقف ها شاخص و ارزشمند گفت؛ از آنجا که نیت مهم است برخی شاید میزان وقفشان اندک باشد ولی ممکن است تمام مالشان همان بوده که وقف کردند و این نیت افراد است که مهم بوده و فردی را شاخص می کند، چه وقف بزرگ چه وقف کوچک در یک اندازه باارزش هستند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در نظام جمهوری اسلامی هر کجا انسان توفیق خدمت داشته باشد مقدس است اما کار در این حوزه قداست  خاصی دارد، در حوزه وقف کارهای بسیار متعددی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و غیره رخ می دهد، فعالیت های وسیعی که شاهدش بوده ایم و هستیم. 

حجت الاسلام عادل با اشاره به اجرای برنامه ها در امامزادگان گفت: برنامه ها در امامزادگان به نوعی باعث امنیت ملی است، دشمن تمام تلاشش را می کند نظم را به هم بزند سالی که در پیش داشتیم فراز و نشیب های فراوانی داشت اما با حضور هیئت های مذهبی و مراسمات مذهبی سبب شد نقشه های دشمن نقش برآب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha