کد خبر 220729
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد:

افزایش چشمگیر قیمت سکه و طلا

افزایش چشمگیر قیمت سکه و طلا

بازار سکه و طلا روز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ در ادامه جهش خود در روز شنبه، شاهد صعود دسته جمعی قیمت ها بود؛ به طوری که قیمت سکه امامی افزایش بی سابقه یک میلیونی را طی یک روز تجربه کرد.   

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت سکه امامی روز یکشنبه همانند اولین روز هفته جهش چشمگیری را ثبت کرد. سکه طرح جدید که در اولین روز هفته تا ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته بود روز یکشنبه به طرز معناداری صعود کرد؛ تا جایی که کانال عوض کرد و وارد کانال ۳۰ میلیون تومانی شد.

بررسی «حیات» از معاملات شبانه نشان می دهد قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی در حال افزایش است؛ این در حالی است که قیمت سکه طرح جدید روز یکشنبه نسبت به اولین روز هفته افزایش ۴.۹۰ درصدی داشته که یادآور روزهای جهش در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ است.

اما پشت پرده جهش ناگهانی قیمت سکه و طلا چیست؟ آیا این جهش قیمت، ادامه دار است؟

قیمت سکه و طلا در روز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

انواع سکه در دومین روز هفته جهش بی سابقه ای را به ثبت رساندند؛ به طوری که هر قطعه سکه طرح جدید در لحظه تنظیم این خبر به ۳۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید که افزایش بیش از یک میلیونی را نسبت به اولین روز هفته نشان می دهد. همچنین نیم سکه که ماه ها بود در کانال ۱۴ میلیونی حبس شده بود وارد پله هشتم کانال ۱۵ میلیونی شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۴ درصدی نسبت به روز شنبه به دو میلیون و ۴۱۱ هزار تومان رسید.  

حمله به بازار سکه

افزایش چشمگیر قیمت دلار و ارز، سایه جنگ و درگیری نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی بر بازارهای داخلی و افزایش تقاضا بعد از جنب و جوش سکه بازان در بازار و... دست به دست هم داده تا زور افزایشی های بازار بر کاهشی ها بچربد؛ اما سناریوهای پیش روی بازار چیست؟

سناریوهای پیش روی بازار سکه و طلا

جناح کاهشی های بازار در حالی روز شنبه معتقد بودند بازارساز اجازه افزایش قیمت ها را در بازار دلار نمی دهد که امروز کمی در ادعای خود عقب نشینی کردند.

آنچه مبرهن و واضح است اینکه تغییر کانال های سکه و طلا و دلار به دلیل افزایش نااطمینانی هایی است که به دلیل جنگ تازه درگرفته و تداوم جنگ اخیر حماس و اسرائیل است. باید دید اخبار بعدی آیا مسیر طلا و سکه و دلار را تغییر می دهد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha