کد خبر 220712
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

با خروج شرکت‌های غربی

بستر برای نقش‌آفرینی فعالان اقتصادی ایران در روسیه فراهم است

بستر برای نقش‌آفرینی فعالان اقتصادی ایران در روسیه فراهم است

استاندار استان ولادیمیر کشور روسیه گفت: با خروج شرکت‌های وابسته به کشورهای غربی از بازارهای روسیه، اکنون زمینه برای نقش‌آفرینی فعالان اقتصادی ایران در کشور ما فراهم شده است و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ نیکلای وینوگرادوف روز یکشنبه در دیدار با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان افزود: بسیار خوشحالم که برای نخستین بار که به ایران سفر کرده‌ام و به جای تهران در اصفهان حضور یافتم و در واقع نخستین سفر ما به ایران در اصفهان رقم خورد.

وی ادامه داد: استان ولادیمیر در روسیه با یکهزار سال قدمت، منطقه‌ای راهبردی برای کسب و کار و سرمایه‌گذاری است و بسیاری از تولیدات این استان شامل خودرو، تجهیزات صنعتی و داروهای پزشکی است.

استاندار ولادیمیر افزود: یکی از معروفترین واکسن‌هایی که در دوران کرونا مورد استفاده قرار گرفت، در این استان تولید می‌شود.

استاندار ولادیمیر گفت: ایران و روسیه فشارهای سنگینی را متحمل می‌شوند اما می‌کوشند تا وابستگی خود به سایر کشورها را به حداقل برسانند و از زیر بار فشار تحریم‌ها خارج شوند.

نیکلای وینوگرادوف ادامه داد: نبود وابستگی اقتصادی سبب استقلال سیاسی کشورها خواهد شد و ما می‌توانیم گام‌های مستحکمی را در این زمینه برداریم به همین دلیل تلاش ما این است تا بر تاریخ و کسب و کار کشور و استان خود تمرکز کنیم.

وی تصریح کرد: روابط گردشگری، تجاری و علمی میان دو کشور روسیه و ایران برای ما ارزشمند است و در اولویت مناسبات دوجانبه قرار دارد.

نیکلای وینوگرادوف ادامه داد: در این سفر بازدیدی از بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی(گروه صنعتی انتخاب) داشتیم و تماشای خودکفایی در این واحد صنعتی برای ما مایه خوشحالی بود.

وی تاکید کرد: بعنوان استاندار استان ولادیمیر اعلام می‌کنم که علاقه‌مند به گسترش ارتباطات تجاری، اقتصادی، علمی، هنری و گردشگری با کشور ایران و استان اصفهان هستم و حمایت‌های لازم را از این رویکرد خواهم داشت تا ارتباطات فی مابین به بهترین نحو شکل بگیرد.

استاندار استان ولادیمیر روسیه گفت: تنها بودن در حوزه بین‌الملل شرایط را برای ما سخت می‌کند و باعث می‌شود تا در رقابت با سایر کشورها عقب بمانیم اما در کنار یکدیگر بودن، قوای ما را تقویت خواهد کرد.

نیکلای وینوگرادوف اظهار کرد: ضروریست مسائل حوزه حمل‌ و نقل میان ایران و روسیه تسهیل شود تا به سایر مسیرهای بین‌المللی وابسته نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در جریان روابط تاریخی میان اصفهان و سن پترزبورگ هستم و مشتاقم تا ارتباط میان استان‌های اصفهان و ولادیمیر نیز بخوبی برقرار شود.

استاندار ولادیمیر گفت: از همین فرصت استفاده و هیاتی از استان اصفهان را دعوت می‌کنم تا در جشن هزار سالگی یکی از شهرهای کشور ما حضور یابد.

تجربه ما سرشار از موفقیت پس از تحریم است

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با خوشامدگویی به استاندار استان ولادیمیر روسیه و همراهان وی گفت: در سال های گذشته در کشور ما ارتباط با کشور روسیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سیدرضا مرتضوی ادامه داد: با توجه به سیاست‌ها و راهبردهایی که سران ۲ کشور نسبت به یکدیگر دارند زمینه خوبی برای ارتقاء روابط دوجانبه فراهم است.

استاندار اصفهان گفت: از رویکردهای حمایت‌گرایانه و مواضعی که کشور روسیه در سال های اخیر نسبت به ایران داشته است، خرسندیم.

وی ادامه داد: ما نیز تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های خود را از کشور روسیه در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

مرتضوی افزود: همه این موارد باید به سمت دیپلماسی عمومی سوق پیدا کند تا مردم ایران و روسیه بتوانند نسبت به یکدیگر تعاملات گسترده‌ای را تجربه کنند و در موازنه‌های اقتصادی پشتیبان یکدیگر باشند.

وی ادامه داد: در استان ولادیمیر ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری و تعامل وجود دارد و ما از آن مطلع هستیم.

مرتضوی افزود: استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، غنی از ظرفیت‌های کشاورزی، فرهنگی، تاریخی و صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۰ شهرک صنعتی و ۱۰ هزار کارخانه محصولات صنعتی را در اصفهان تولید می‌کنند.

مرتضوی افزود: اصفهان در حوزه تولید محصولات فلزی، سنگ و مصالح ساختمان، فناوری های نوین، صنایع غذایی، کشاورزی، دام و طیور سرآمد است.

استاندار اصفهان گفت: همین موقعیت‌ها باعث شده است تا میان اصفهان و سن‌پترزبورگ روابط خواهرخواندگی منعقد شود و خوشحال می‌شویم همین روابط را با استان ولادیمیر نیز برقرار کنیم.

مرتضوی افزود: سال‌ها تحت فشار تحریم‌های ظالمانه غرب به سرکردگی آمریکا و اروپا بودیم، اما این تحریم‌ها فرصتی شد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف بهداشت و سلامت، گردشگری، کشاورزی، تولیدات صنعتی و نظامی، توانمندی‌های ویژه‌ای را در کشورمان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تجربه ما سرشار از موفقیت پس از تحریم است، افزود: در همه‌گیری کرونا وقتی برای واردات واکسن تحریم شدیم، جوانان دانشمند کشور ما به حوزه ساخت واکسن کرونا ورود پیدا کردند و تجربه موفقی از تولید واکسن در دنیا را کسب کردیم.

مرتضوی گفت: تحریم‌ها سختی‌های بسیاری را به همراه می‌آورد اما اگر درست مدیریت شود، درهای خودکفایی و شکوفایی به روی مردم باز می‌شود.

وی همچنین از فعالان اقتصادی و گردشگری استان ولادیمیر دعوت کرد تا به اصفهان سفر و از نزدیک با ظرفیت‌های این استان آشنا شوند.

 ظهر امروز یکشنبه استاندار استان ولادیمیر کشور روسیه و هیات همراه، با حضور در استانداری اصفهان با سیدرضا مرتضوی دیدار و گفت وگو کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha