کد خبر 220669
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

پارلمان کویت: عملیات طوفان الاقصی، پاسخ طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر است

پارلمان کویت: عملیات طوفان الاقصی، پاسخ طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر است

نمایندگان پارلمان کویت با صدور بیانیه‌ای حمایت قاطع خود را از عملیات بزرگ حماس اعلام کرده و آن را پاسخ طبیعی به تجاوزات صهیونیست‌ها دانستند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ۴۵ نماینده پارلمان کویت امروز (۱۶ مهر) با صدور بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل و پاسخ به تجاوزات و جنایاتش اعلام کردند.

به نوشته وبگاه خبری الخلیج آنلاین، در این بیانیه آمده است: «تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن مقدس اسلامی در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی در چند هفته گذشته تشدید شده است، هزاران شهرک‌نشین افراطی به صحن‌ها و درهای مسجدالاقصی تحت حمایت نیروهای اشغالگر و دولت افراطی با حمله به نمازگزاران مرد و زن، یورش بردند».

در این بیانیه آمده است: «ارتش اشغالگر حملات خود را به اردوگاه‌های فلسطینی در کرانه باختری افزایش داده و از ابتدای سال جاری تاکنون صدها شهید و مجروح برجای گذاشته است و همه اینها زیر نظر جامعه بین‌المللی و سکوت کشورها رخ می‌دهد».

نمایندگان پارلمان کویت در ادامه بر حق مردم فلسطین برای پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر تأکید کرد و افزودند: «اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، پاسخ طبیعی به جنایات اشغالگران و واکنشی مشروع از سوی مردم فلسطین محسوب می‌شود که تلاش دارند پاسخ تجاوز و ظلم را بدهند».

آن‌ها همچنین حمایت از مردم فلسطین و مقاومت را وظیفه کشورهای عربی و اسلامی دانستند.

صبح شنبه بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی‌سابقه به حداقل هفت شهرک صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که یک شکست تمام عیار امنیتی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

در این راستا رژیم موقت اسرائیل، در روز دوم این عملیات صبح امروز اعلام کرد که شمار کشته شدگانش به ۳۵۰ نفر رسیده است و طبق آخرین آمار رادیو ارتش اسرائیل، حداقل ۲۵۳ شهرک‌نشین و نیروی نظامی نیز به اسارت حماس در آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha