کد خبر 218673
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

خالد مشعل: اسرائیل با آتش بازی می‌کند

خالد مشعل: اسرائیل با آتش بازی می‌کند

رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج در سخنانی نسبت به ادامه تعرض صهیونیست‌های تندرو به مسجدالاقصی هشدار داد و این اقدام را به منزله بازی با آتش ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ از شبکه فلسطین الیوم، خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج اظهار کرد: رژیم اشغالگر از طریق اعیاد یهودی درصدد تحمیل واقعیت جدید و  فراهم کردن زمینه تخریب مسجدالاقصی و برپایی معبد ادعایی در مکان آن است.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت اجازه تعرض به مسجدالاقصی را نخواهد داد و به جنایات صهیونیست‌ها پاسخ خواهد داد.

خالد مشعل همچنین خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل با آتش بازی می‌کند و مقاومت برنامه‌های آن را ناکام خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن درخواست از کشورهای سازشگر با رژیم صهیونیستی برای بازنگری در توافقات صورت گرفته با این رژیم، تاکید کرد که این عادی سازی روابط خطر و تهدیدی برای فلسطین و امت عربی و اسلامی است.

این مقام حماس همچنین افزود، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دشمن را تشویق به ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی و تعرض به آن کرده است.

با فراخوان نهادهای صهیونیستی، صدها شهرک‌نشین امروز (دوشنبه) برای چندمین روز پیاپی و به بهانه یکی از اعیاد یهودیان از ورودی باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند؛ همزمان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز مانع ورود فلسطینی‌ها به این مسجد شدند.

این اقدام صهیونیست‌ها واکنش کشورهای عربی از جمله، عربستان، اردن، قطر و مصر را به همراه داشته و آنها با انتشار بیانیه‌هایی این اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز را محکوم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha