کد خبر 220570
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با «حیات»:

طراحی‌هایی برای آمدن تورهای افراد تاثیرگذار به ایران انجام داده‌ایم + فیلم

طراحی‌هایی برای آمدن تورهای افراد تاثیرگذار به ایران انجام داده‌ایم + فیلم

حجت الاسلام ایمانی پور گفت: وقتی افراد تاثیر گذار به ایران می‌آیند و تصویر ایران را می‌بینند، انعکاس شان از ایران مثبت بوده  البته  غیر از حدود دو درصدی که شیطنت در آن وجود دارد ولی واقعا انعکاسی که دیده‌های خودشان از نزدیک با ایران دارد، می‌تواند تصویر ایران را از خارج از کشور در ایران تغییردهد.

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره نخستین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه گفت: گمان من این است که اتفاق خوبی در این اجلاس رقم خواهد خورد، دعوت هایی که صورت گرفته همه دعوت‌های کاری است. برای اولین بار 8 نفر از استاندارهای کشور که شامل شهرها و استان های مرزی ما هستند با رایزنان رو در رو صحبت خواهند کرد و از ظرفیت‌های خودشان می‌گویند. متقابلا در این زمینه  فرصت‌هایی که رایزنان فرهنگی می توانند برایشان منوط کنند را خواهند شنید.

وی افزود: این فرصت‌ها هم می تواند فرصت‌های مرتبط با حوزه اقتصاد و فرهنگ و هم مربوط به حوزه آمد و شد نخبگان و افراد دانشگاهی باشد. حتی جذب دانشجو برای دانشگاه‌های استان‌های مرزی را نیز شامل می‌شود.

حجت الاسلام ایمانی پور گفت: دامنه فعالیت‌ها می‌تواند بسیار گسترده باشد، عدم آشنایی کامل نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های داخلی کشور و متقابلا عدم آشنایی مسئولین به خصوص مسئولان استانی با فرصت‌هایی که در منطقه وجود دارد از ضعف هایی بود که در این سال ها شاهدشان بودیم.

وی افزود: یکی دیگر از کاستی‌هایی که وجود دارد، تفاهم نامه‌هایی است که بعضا شکل گرفته و عملیاتی نشده است. ما کمک خواهیم کرد ظرفیت های فرهنگی و فراخواندگی ایجاد شده و ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد را با هم متصل کنیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در این اجلاس بیان داشت: اخیرا گمانمان این است که آمد و شد و رفت و آمد افراد در داخل کشور و دیدن جمهوری اسلامی از نزدیک خیلی موثر است. اکنون طراحی‌هایی برای آمدن تورهای افراد تاثیرگذار به ایران انجام داده‌ایم.

وی گفت: وقتی افراد تاثیر گذار به ایران می‌آیند و تصویر ایران را می بینند، انعکاس‌شان از ایران مثبت است.  البته  غیر از حدود دو درصدی که شیطنت در آن وجود دارد ولی واقعا انعکاسی که دیده‌های خودشان از نزدیک با ایران دارد، می تواند تصویر ایران را از خارج از کشور در ایران تغییردهد.

به گفته حجت الاسلام ایمانی پور در حال حاضر 23 نفر از رایزنان فرهنگی به نخستین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه  دعوت شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha