کد خبر 220534
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

حجت الاسلام ایمانی پور مطرح کرد:

اصلی ترین هدف اجلاس، آشنایی رایزنان فرهنگی با ظرفیت‌های ملی است

اصلی ترین هدف اجلاس، آشنایی رایزنان فرهنگی با ظرفیت‌های ملی است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهداف اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه گفت: در درجه اول اصلی‌ترین هدف آشنایی رایزنان فرهنگی با ظرفیت‌های ملی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه گفت: همکاری ما با کشورهای منطقه قطعا می‌تواند نویدبخش باشد و یک نظام برخواسته از هوشمندی در منطقه را رقم بزند. عمیق ترین بخش ارتباط با کشورهای اسلامی جهت شکل دهی به وحدت اسلامی است. بر همین اساس تلاش کردیم اجلاس نمایندگان فرهنگی تنها یک نشست تشریفاتی نباشد که چینش مدیران کشور در این نشست نشان می‌دهد که برآورد ارزشمندی خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اهداف اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه افزود: در درجه اول اصلی‌ترین هدف آشنایی رایزنان فرهنگی با ظرفیت های ملی است. ضروری است که مسئولین را با فرصت‌هایی که در منطقه می‌شناسید، آشنا کنند که در این صورت شاهد توسعه روابط فرهنگی فی ما بین خواهیم بود.

حجت الاسلام ایمانی پور گفت: از دیگر اهداف این اجلاس مروری بر فعالیت‌های رایزنان فرهنگی در 6 ماه گذشته و بررسی سیاست‌ها در سال 1403 خواهد بود.

وی افرود: رئیس جمهور در نیویورک موضوع زن، خانواده و زیست عفیفانه، ایرانیان خارج از کشور و ضرورت گفتگوی ادیان را مورد تأکید قرار داد که در این راستا تلاش داریم در اجلاس دهم این سه محور مهم را مورد بحث قرار بدهیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهمیت روابط دو جانبه بیان داشت: در همکاری‌های منطقه‌ای، روابط دو جانبه حائز اهمیت است، ولی روابط چند جانبه جایگاه خود را دارد و بسیار اقدام مثبتی است که طرح همکاری وزرای فرهنگی حوزه خزر تا حدودی پیش رفته است.

حجت الاسلام ایمانی پور با اشاره به اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه بیان کرد: این اجلاس تجربه ای جدید خواهد بود، 8 استاندار مرزی در این اجلاس دعوت شدند که قرار است از برنامه های بر زمین مانده فراوانی در استان ها بگویند و باید یک به یک موانع و راهکارهای آن مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: پنج چرخش تحول آفرین، پیش روی ما قرار دارد که برخی از آن‌ها، به پایان رسیده، برخی دیگر در میانه راه است و برخی هم در شرف اقدام. یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها، این بوده است که ما از یک سازمان اداری به یک نهاد انقلابی و نیروی‌های تحول آفرین چرخش داشتیم. ثمرات این کار، انتخاب نیروهای تحول گرا و انقلابی، به عنوان رایزنان فرهنگی است که و نویدبخش تحول هستند. همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از یک دستگاه تصدی‌گر به یک قرارگاه تنظیم گر در حال چرخش است.

حجت الاسلام ایمانی پور ادامه داد: رایزنان فرهنگی، در واقع رایزنان جمهوری اسلامی ایران هستند و نه رایزنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ بر همین اساس از ظرفیت‌های فرهنگی و پژوهشی کل کشور استفاده کرده‌ایم. همچنین از وضعیت کنشگری حاکمیتی به کنشگری غیرحاکمیتی در عرصه دیپلماسی فرهنگی چرخش کرده‌ایم تا آثار فعالیت‌مان، ماندگارتر باشد. در چنین شرایطی، انتظارات از رایزنان فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتقا می یابد و کارهای اثرگذاری نیز به جا خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha