کد خبر 220505
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

زاکانی خبر داد؛

افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به وسعت ۳/۷ کیلومتر

افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به وسعت ۳/۷ کیلومتر

شهردار تهران گفت: امروز مفتخریم فاز نخست بزرگراه ۳/۷ کیلومتری بروجردی را افتتاح نماییم و ۱ کیلومتر  دیگر هم تا پایان سال افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز شنبه ۱۵ مهرماه، فاز نخست بزرگراه سردار شهید محمد بروجردی در قالب هفتاد و پنجمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی، پرویز سروری، جعفر تشکری هاشمی از اعضای شورای شهر، هادی حق بین سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و سایر مسئولان و مدیران شهری برگزار شد. 

زاکانی در این مراسم گفت: مفتخریم که امروز با نام مسیح کردستان شهید بروجردی و با همت جمع حاضر و همکاری قرارگاه خاتم النبیا فاز نخست این پروژه را به بهره برداری برسانیم. 

وی افزود: یکی از ویژگی های مسیر خدمتگذاری شورای ششم رسیدن از کل به جز بود. یعنی مشکلات را به صورت کلان ببینیم و با یک مشارکت مردمی امور را پیش ببریم. متولی اجرایی این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است‌و توانستیم با مشارکت یکدیگر امور را به اجرا برسانیم. 

شهردار تهران گفت: در تهران عملا چند پروژه بسیار بزرگ در بخش عمرانی طراحی شد که یکی از آن ها در حوزه نگهداشت بود. امروز از مرز ۱ میلیون تن اسفالت ریزی رد شده ایم که میانگین سالانه آن  در گذشته۶۶۰ هزار تن بود. امروز بیش از ۵۳۰ کیلومتر جمع اوری آب های سطحی (آبراه) داریم که فرسوده شده و نیازمند نوسازی و بازسازی است. 

زاکانی افزود: اکنون بیش از ۸۰۰ پل در اختیار داریم که نیازمند بازسازی است و در دستور کار قرار گرفته است. در شهر تهران و در شورای چهارم با افتخار  توانستند در شرق تهران بزرگراه امام علی را احداث نمایند که این پروژه حکایت از این بود که ما در غرب تهران کار متوقف مانده ای داریم. لذا پروژه شهید بروجردی در دستور کار قرار کرفت تا عملا انچه در شرق تهران با بزرگراه امام علی رقم خورد در غرب تهران هم رخ دهد. 

وی مطرح کرد: امیدواریم تا ۲۲ بهمن و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این کار به اتمام برسد. همچنین آزادراه شهید شوشتری از جاده امام رضا تا اتوبان یاسینی به وسعت بیش از ۱۶ کیلومتر در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال فاز نخست آن به وسعت ۹ کیلومتر افتتاح شود. این پروژه دچار گشایشی ۱/۵ درصدی از ترافیک شهر تهران و ۵ درصدی از شرق تهران می شود. امروز مفتخریم فاز نخست بزرگراه ۳/۷ کیلومتری بروجردی را افتتاح نماییم و ۱ کیلومتر  دیگر هم تا پایان سال افتتاح شود. همچنین وسط شهر هم نیازمند یک گشایش بودیم لذا ادامه بزرگراه شعید صیاد شیرازی که به میدان سپاه ختم میشد نیازمند طراحی یک تونل دو طبقه بود که اجرای آن با همکاری قرارگاه خاتم در دستور کار  قرار گرفت. 

وی گفت: همچنین ۹۸ اصلاح تقاطعی در دست احداث قرار گرفت  که سال گذشته ۱۱ عدد آن افتتاح شد و امروز ۲۳ تقلطع در دست اجراست؛ عمده این اصلاحات در امسال به بهره برداری می رسد. 

زاکانی بیان کرد: تهران روزانه ۱۳ میلیون لیتر مصرف سوخت دارد که ۱ میلیون ان با این پروژه ها صرفه جویی می شود. ما توانستیم مسیر خدمت را بدون توجه به موانع و با تکیه بر ایمان الهی و تشخیص کارشناسی دقیق دنبال کنیم. شورای ششم و مدیریت شهری برگرفته از ان مسیری را دنبال کرده است که تهران چهره جدیدی بر خود بگیرد. با افتخار امروز این قطعه از بزرگراه را افتتاح می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha