کد خبر 220480
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ترکیب احتمالی استقلال مقابل مس رفسنجان

ترکیب احتمالی استقلال مقابل مس رفسنجان

تیم فوتبال استقلال امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال استقلال عصر امروز و از ساعت 17:45 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت تا شاگردان جواد نکونام اولین دیدار خود را پس از تعطیلی حدود یک ماهه تجربه کنند. استقلال به دلیل حضور بازیکنانش در تیم ملی امید چند بازی معوقه در کارنامه دارد که یکی از آنها دربی حساس پایتخت است و حالا در شرایطی که بازی‌های هفته پنجم و ششم خودش را برگزار نکرده است، به هفته هفتم لیگ برتر و تقابل با مس رفسنجان و در ورزشگاه آزادی تهران رسیده است.

آبی‌های پایتخت در شرایطی این دیدار را برگزار می‌کنند که تقابل‌شان با حریف رفسنجانی تحت تاثیر آشتی کنان مدیرعامل و سرمربی این مجموعه است. علی خطیر و جواد نکونام به همت رئیس فدراسیون کشتی و جمعی از پیشکسوتان باشگاه به اختلافات خود پایان داده و دست دوستی دادند تا بلکه بخشی از حواشی و جنجال‌های داخلی این باشگاه برطرف شود و باید دید استقلال که حالا از این نظر به آرامش نسبی دست پیدا کرده است بعد از مدت‌ها دوری از میادین امروز چه عملکردی مقابل مس رفسنجان خواهد داشت.

درورن دروازه استقلال امروز شاهد این هستیم که مثل همیشه کاپیتان سیدحسین حسینی در ترکیب اصلی آبی‌پوشان به میدان برود و او گزینه بدون جانشین در ترکیب آبی‌پوشان است که از اردوی تیم ملی امید برگشته و در شرایط بازی قرار دارد. در خط دفاع به نظر می‌رسد جواد نکونام همان زوج دیدارهای قبلی خودش را به کار بگیرد و روزبه چشمی را در این قسمت استفاده کند. بعد از مصدومیت آرمین سهرابیان، نکونام ترجیح داد به جای استفاده از سلیمی از چشمی در کنار مرادمند استفاده کند و این تغییر هم جواب داد و زبیر نیک نفس به جای چشمی در خط هافبک آبی‌ها ایفای نقش کرد. اگر زوج چشمی و مرادمند در قلب خط دفاعی استقلال بازی کنند، در سمت راست هم صالح حردانی بازی خواهد کرد و حضور همیشگی او در این پست در این بازی هم تکرار خواهد شد. در سمت چپ هم ابوالفضل جلالی برای استقلالی‌ها به میدان خواهد رفت.

در پست هافبک استقلالی‌ها به ترکیب ایده آل خودشان رسیده‌اند. بعد از انتقال چشمی به خط دفاعی، زبیر نیک نفس و تا حدودی مهدی مهدی‌پور در خط هافبک برای استقلال در فاز دفاعی ایفای نقش خواهند کرد و یک خط جلوتر این آرش رضاوند است که به عنوان هافبک تهاجمی بازی می‌کند و در حملات به مثلث خط جلوی آبی‌ها اضافه می‌شود. رضاوند عملکرد خوبی در این پست در طول فصل جاری داشته و رضایت جواد نکونام را هم توانسته به خوبی جلب کند. بدین ترتیب سعید مهری و سایر نفراتی که قابلیت بازی در این پست را دارند از روی نیمکت کار را برای آبی‌پوشان دنبال خواهند کرد.

و اما در خط حمله جواد نکونام از یک مهاجم نوک و دو وینگر مثل همیشه استفاده خواهد کرد. همان سیستمی که فصل قبل ساپینتو آن را پایه گذاری کرد و جواد نکونام هم تصمیم گرفت به آن دست نزند. در چنین چینشی ارسلان مطهری مهاجم نوک آبی‌ها خواهد بود. او هم مثل حسینی از اردوی تیم ملی امید به ایران برگشته است و در شرایط بازی قرار دارد ولی میزان خستگی و سطح آمادگی او در این بازی مشخص نیست و باید دید می‌تواند گره از کار آبی‌پوشان در این دیدار باز کند یا نه. استقلال به جز مطهری که تا کنون عملکرد قابل قبولی در خط حمله نداشته است دو وینگر در دو سمت میدان به بازی می‌گیرد که مطابق هفته‌های گذشته در سمت راست شاهد حضور کوین یامگا هستیم که امسال عملکرد فصل قبل خودش را نتوانسته تکرار کند و در سوی دیگر هم احتمال حضور جعفر سلمانی زیاد است. بدین ترتیب مهرداد محمدی، خرید  فصل جدید آبی‌ها که نسبتا موثر هم ظاهر شده در این ترکیب جایی نخواهد داشت و به عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شود.

سامان تورانیان، ایمان سلیمی، سبحان خاقانی، آرمان رمضانی، محمدرضا خالدآبادی، محمد حسین زواری مهرداد محمدی و پیمان بابایی هم نفراتی هستند که از روی نیمکت کار را برای آبی‌پوشان در دیدار امروز دنبال خواهند کرد. این نفرات می‌توانند جایگزین بازیکنان اصلی در ادامه کار باشند و در شرایطی که در نیمه دوم کار برای آبی‌پوشان گره خورده است وارد زمین شوند. بابایی و محمدی شانس بالایی برای بازی در ترکیب امروز دارند و ایمان سلیمی هم گزینه دفاعی مناسبی برای حفظ نتیجه در نیمه دوم خواهد بود.

استقلال از 4 بازی قبلی خودش سه پیروزی و یک شکست دشت کرده است و در صورت برتری در بازی امروز مقابل مس رفسنجان این شانس را دارد تا حداقل برای 24 ساعت و تا مشخص شدن نتیجه دیدار پرسپولیس و گل گهر به صدر جدول لیگ برتر تکیه بزند.

ترکیب احتمالی استقلال برای بازی با مس رفسنجان

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، کوین یامگا، جعفر سلمانی و ارسلان مطهری

ترکیب احتمالی استقلال مقابل مس رفسنجان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha