کد خبر 220441
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت راسا موتور خاورمیانه یک کراس اوور هیبرید را از نشان سوزوکی به ایران آورده است. در حال حاضر نمونه های اولین سوزوکی فرانکس هیبرید به گمرکات کشور رسیده اند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ راسا موتور خاورمیانه برنامه دارد تا برخی از محصولات نشان گک (GAC) و سوزوکی را در دوره جدید واردات به بازار ایران بیاورد. سوزوکی فرانکس یک کراس اوور جمع و جور است که گفته می شود در تیپ های بنزینی و هیبرید به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر نمونه هیبرید فرانکس به ایران رسیده و قرار است تا بزودی مجوزهای عرضه آن از سوی راسا موتور اخذ شود.

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

سوزوکی فرانکس تیپ های فنی مختلفی را در بازار جهانی دارد. اما گویا قرار است که راسا موتور فرانکس بنزینی را با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک عرضه کند. این تیپ سوزوکی فرانکس قدرت ۱۰۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر در اختیار دارد و جعبه دنده توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور می رساند. نمونه هیبرید این کراس اوور سوزوکی با دو قوای محرکه به بازار جهانی عرضه می شود. ابتدا باید بدانیم که فرانکس هیبرید یک خودروی Mid-Hybrid یا همان هیبرید خفیف است.
سوزوکی فرانکس هیبرید در یکی از نسخه ها به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربو شارژ مجهز است که ۹۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر در اختیار دارد. نمونه دیگر این کراس اوور هیبرید سوزوکی به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که همان ۱۰۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده هر دو این خودروها از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است که توان را به چرخ های جلو می رساند. این دو تیپ سوزوکی فرانکس هیبرید به باتری های لیتیومی مجهز هستند و فناوری ISG در بحث قوای محرکه الکتریکی آن ها دیده می شود.
در نمونه های فول آپشن این کراس اوور هیبرید سوزوکی امکاناتی مانند شش کیسه هوا، آینه الکتروکرومیک، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، استارت استاپ اتوماتیک، تریم داخلی چرم و پارچه، هداپ، سنسور پایش باد تایرها، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دنده پشت فرمان، نمایشگر لمسی، اندروید اتو، اپل کارپلی و… دیده می شود.

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha