کد خبر 220375
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

داور نوری در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

هفته وحدت، فرصت مناسبی برای وحدت و یکپارچگی

هفته وحدت، فرصت مناسبی برای وحدت و یکپارچگی

داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی از تفرقه‌ها و فاصله‌ها دوری کرده و وحدت و یکپارچگی خود را بیش از پیش حفظ کنند، چرا که دشمنان در تمامی نقاط جهان در پی ایجاد تفرقه دینی در میان مسلمانان هستند تا از شکل‌گیری تمدّن نوین اسلامی که یکی از اهداف و رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در بیانیۀ گام دوم است، جلوگیری کنند.

داور نوری مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار حیات؛ گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی از مهمترین و خطرناک‌ترین نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خوردۀ نظام اسلامی، از بین بردن وحدت و یکپارچگی مذهبی در ایران اسلامی بوده است. دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به واسطۀ ذات پلیدشان، هرگز همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه مذاهب مختلف در ایران را برنتافته و تنوّع مذهبی موجود در ایران اسلامی را به چشم فرصتی مهم برای خود می‌پندارند و از هر زمینه و موقعیتی برای ایجاد تفرقه در بین مذاهب مختلف بهره می‌جویند؛ اما مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی هرگز در دام این توطئه‌ها نیفتاده‌اند، به طوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس، اهالی شریف مذاهب مختلف حاضر در ایران از جمله مسلمانان اهل سنّت، کلیمی‌های غیور، مسیحیان عزیز و سایر مذاهب در جبهه‌ها حضور داشتند و حماسه‌ها آفریدند. 

وی ادامه داد: ولادت باسعادت نبی اکرم (ص) که هفته مبارک وحدت نامگذاری شده است، فرصت خوبی است تا از ظرفیت فرهنگ غنی ایثار و شهادت در راستای تقریب مذاهب اسلامی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اهل تسنّن استفاده شود و همینطور هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی از تفرقه‌ها و فاصله‌ها دوری کرده و وحدت و یکپارچگی خود را بیش از پیش حفظ کنند، چرا که دشمنان در تمامی نقاط جهان در پی ایجاد تفرقه دینی در میان مسلمانان هستند تا از شکل‌گیری تمدّن نوین اسلامی که یکی از اهداف و رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در بیانیۀ گام دوم است، جلوگیری کنند. 

داور نوری افزود: مسلمانان جهان باید بدانند که دشمنان قسم خوردۀ اسلام همواره در پی سودجویی از تفرقه‌ها و اختلاف نظرها هستند و در این راستا، باید سیاست ابتکاری تقریب مذاهب اسلامی که با تدبیر امام راحل (ره) آغاز شد، تداوم یافته و منجر به همدلی و همزبانی مسلمین جهان گردد. 

وی اظهار داشت: پیامبر اسلام پیام‌آور مهر و محبت بود و باید مسلمین جهان آموزه‌های ایشان را سرلوحۀ اندیشه‌ها و اقدامات خود قرار دهند و از هر حرکتی که منجر به ایجاد انشقاق در بین مسلمانان می‌شود، پرهیز کنند. شهدای معظم نیز چه در رفتار خود و چه در وصیت‌نامه‌هایشان همواره از لزوم وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان سخن گفته‌اند. 

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل 43 شهید والامقام اهل تسنّن داریم که این امر نشان دهندۀ حضور حداکثری اهل تسنّن در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است. در دوران بعد از دفاع مقدس نیز اهل تسنّن گرامی در تمامی صحنه‌ها و برهه‌های حساس حضور یافته و از آرمان‌های نظام اسلامی دفاع کرده‌اند. بنابراین هر کسی در کشور پهناور ایران اسلامی زندگی می‌کند، باید در راستای عمل به آرمان‌های شهدای والامقام، در مسیر تقویت وحدت مذاهب قدم بردارد و هرگز فرصت سوء استفاده به دشمنان ندهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha