کد خبر 220171
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت مطرح شد؛

دفاع مقدس در منظومه فکری رهبر انقلاب به مثابه یک گنج/ عرضه بیش از 7 هزار عنوان اثر در نمایشگاه

دفاع مقدس در منظومه فکری رهبر انقلاب به مثابه یک گنج/ عرضه بیش از 7 هزار عنوان اثر در نمایشگاه

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت بالغ بر ۷ هزار عنوان در گونه های مختلف شعر، داستان کوتاه و بلند، تاریخ شفاهی و ... در همه سنین از جمله کودک و نوجوان، زنان و ...توسط ناشران عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با حضور علی رمضانی رییس خانه کتاب و ادبیات ایران، سردار آزادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  سپاه و بسیج و جمعی از خبرنگاران در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

سردار عبدالرضا آزادی در این نشست با اشاره به اینکه دفاع مقدس در منظومه فکری رهبر انقلاب به مثابه گنجی است که با کمک اصحاب رسانه و فرهنگ باید ابعاد آن را استخراج کرده و به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: ریزه کاری‌های زندگی شهدا و دفاع مقدس را جز با زبان هنر نمی‌توان بیان کرد. یکی از این حوزه ها کتاب و ادبیات است که می‌توان به کمک آن حماسه های دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا را با این زبان و با زبان شعر، داستان و خاطره بیان کرده تا بتوان این حادثه تاریخی و رویداد بزرگ را به دیگران منتقل کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس نمایشگاه ملی  کتاب دفاع مقدس همزمان با کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان و میزبانی این استان؛ با حضور بیش از 100ناشر تخصصی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت از ۱۵ مهرماه به مدت ۷ روز در محل نمایشگاه های دایمی بین المللی شهر همدان برگزار خواهد شد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  سپاه و بسیج گفت: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه ترویج فرهنگ مکتوب ایثار و شهادت و موضوع کتاب و کتابخوانی در عرصه دفاع مقدس و به ویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. در سالهای اخیر کتابهای خوبی در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است و مورد استقبال قرار گرفته است و هرچه بیشتر این کتابها و آثار شناخته شوند به ترویج این حوزه و پشتیبانی معنوی از نویسنده و ناظران این حوزه کمک میکند. 
سردار آزادی اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با این هدف‌گذاری برگزار میشود. در طول نمایشگاه نشست‌های جنبی نیز برگزار خواهد شد تا بهتر از سالهای گذشته این برنامه های جنبی به معرفی نویسندگان و آثار کمک کند. 

وی افزود: در طول نمایشگاه رسانه های استان و صداوسیمای استان همدان نمایشگاه و آثار را ترویج کرده تا مردم استان همدان و سراسر کشور بیشتر در جریان تازه های نشر قرار بگیرند و پشتوانه خوبی برای برگزاری نمایشگاه برقرار کند. یکی از موفقیت‌های هر نمایشگاه اقبال مردم از آن است. 

سردار آزادی اظهار کرد: در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت بالغ بر ۷ هزار عنوان در گونه های مختلف شعر، داستان کوتاه و بلند، تاریخ شفاهی و ... در همه سنین از جمله کودک و نوجوان، زنان و ...توسط ناشران عرضه می شود.

وی تشریح کرد: در حوزه بین المللی نیر آثاری خواهیم داشت. کشورهای حوزه مقاومت که در ایران فعال هستند در سال گذشته تعدادی شرکت کردند و امسال قرار شد حضورشان فراتر از نمایشگاه باشد؛ یعنی یک معرفی از فعالیتهای آنان باشد و هر سال بر روی یکی از آنها متمرکز باشیم. امسال با محوریت لشکر فاطمیون خواهد بود. امیدواریم برای سالهای بعد فراخوانی بین المللی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha