کد خبر 220084
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

آیت‌الله اعرافی: مولدسازی سرمایه‌های دولتی نیاز به مراقبت دارد

آیت‌الله اعرافی: مولدسازی سرمایه‌های دولتی نیاز به مراقبت دارد

مدیر حوزه‌های علمیه بحث بین‌الملل اقتصادی و آراستگی نگاه بین‌المللی در مراودات اقتصادی و انعکاس گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر آن را موردتوجه قرارداد و گفت: مولدسازی سرمایه‌های دولتی از جمله اقداماتی است که باید در عرصه عمل مراقبت‌های زیادی صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی امشب در دیدار سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد که در دفتر جلسات ساختمان مدیریت حوزه‌های علمیه در قم انجام شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اعظم محمد مصطفی(ص) از مجموعه تحرکات، پشت کارها و خدمات دولت قدردانی نمود.

وی در ادامه تجسم اندیشه اسلامی در عمل اسلامی و ظهور و بروز آن در سطوح مختلف اجتماعی را مهم‌ترین وظیفه تیم اقتصادی دولت اسلامی دانست و ابراز داشت: از تیم اقتصادی دولت انتظار داریم تا راهکارها و راهبردهای تجسم عملی اندیشه اسلامی در سطوح مختلف اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه نقش نظریه‌پردازی حوزه و دانشگاه و هم راستا بودن دستگاه اجرایی در عملیاتی‌سازی طرح‌های پویا را بسیار مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت در تعامل با حوزه قدم‌های خوبی برداشته، اثربخشی آن نیازمند ارتقای همکاری‌هاست.

وی به طرح‌های و اسناد پویای نظامات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه اشاره نمود و یادآور شد: حوزه‌های علمیه با بیش از پنجاه نهاد و مجموعه کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا و ترسیم برنامه عملیاتی مشترک ۵ ساله‌ای را در دستور کار قرار داده است، تفاهم‌نامه همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از موفق‌ترین این طرح‌هاست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که حوزه‌های علمیه آماده تقویت همکاری‌ها با تیم اقتصادی دولت و تدوین برنامه مشترک ۵ساله است، اظهار داشت: تدوین فقه معاصر و اشراب آن در قلب حوزه‌های علمیه و برپایی دروس خارج فقه معاصر در موضوعات مبتلا به جامعه، از جمله راهبردهایی است که در سالیان اخیر بیش‌ از پیش مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.

وی با بیان این که قلب تپنده حوزه‌های علمیه همواره آماده بررسی فقهی مسائل مبتلا به اجتماعی است، یادآور شد: حوزه‌های علمیه بیش از ۱۰ طرح تبلیغی تحولی را هم‌زمان در دستور کار قرار داده است؛ طرح امین و حضور طلاب کارآزموده در مدارس آموزش‌وپرورش، تنها یکی از این طرح‌های موفق تبلیغی است.

تشریح برجسته‌ترین خدمات فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های علمیه از دیگر موضوعات آیت‌الله اعرافی بود؛ وی در تبیین طرح هجرت و حضور طلاب در مناطق روستایی کشور بر اهمیت فرهنگ‌سازی اسلامی در سطوح مختلف اجتماعی تصریح نمود.

وی بحث بین‌الملل اقتصادی و آراستگی نگاه بین‌المللی در مراودات اقتصادی و انعکاس گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر آن را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: مولدسازی سرمایه‌های دولتی از جمله اقداماتی است که باید در عرصه عمل مراقب‌های زیادی بدان صورت گیرد.

آیت الله اعرافی به موضوع خصوصی‌سازی‌ها و جهت‌دهی این بخش به سمت تولید قطعات دانش‌بنیان و دستگاه‌های صنعتی مبتنی بر فناوری‌های روز تأکید نمود و یادآور شد: نظامندسازی بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و جهت‌دهی درست به ظرفیت‌ها از جمله رویکردهایی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی در پایان در سخنانی بر موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه‌های اقتصادی، به‌ویژه عرصه مالیات و استقرار عدالت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha