کد خبر 220041
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

خرید آیفون ۱۵ یک اشتباه بزرگ است!

خرید آیفون ۱۵ یک اشتباه بزرگ است!

خرید گوشی‌های آیفون در سال‌های اخیر منطقی به نظر می‌رسید اما حالا با در کنار مشکلات رجیستری، این گوشی یک ایراد بزرگ دیگر نیز دارد که خرید آن را به یک اشتباه به شدت بزرگ تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ بررسی آیفون ۱۵ نشان داد این گوشی یکی از بهترین محصولات اپل در سال‌های اخیر است اما پرچمدار کوپرتینویی‌ها، مشکلاتی کوچک دارد که می‌تواند روی تجربه کاربران تاثیرگذار باشد. با این حال در کنار مشکلات کوچکی که در مطلب بررسی به آن‌ها اشاره کردیم، این مدل مشکلات بزرگ‌تری نیز دارد که خریدش را به یک اشتباه بزرگ تبدیل می‌کنند.

در بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس می‌شد دید پرداخت ۱۱۹۹ دلار برای این گوشی، مبلغی بالا به نظر می‌رسد اما حداقل با پرداخت این هزینه، می‌توانید به ویژگی‌هایی باورنکردنی دست پیدا کنید و حتی از گوشی خود به عنوان یک کنسول بازی قدرتمند استفاده کنید. ارزان‌ترین عضو خانواده آیفون ۱۵، هر چند دارای برچسب قیمتی ۷۹۹ دلاری است و برای بسیاری از کاربران خوش‌قیمت‌تر به نظر می‌رسد اما به هیچ وجه ارزش خرید بالایی ندارد.

با بدترین انتخاب ممکن آشنا شوید؛ آیفون ۱۵
نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که تفاوت میان آیفون ۱۵ و نسخه پرو مکس، به شدت بالاست و اگر ویژگی‌های مشترکی مانند سیستم عامل آی او اس ۱۷ و طراحی تکراری را فاکتور بگیریم، می‌بینیم این دو مدل تفاوت‌های بیشماری با یک‌دیگر دارند و در اصل گوشی‌های کاملا متفاوتی هستند.

 شاید آیفون ۱۵ پرو مکس گران‌ترین گوشی اپل باشد اما نسخه معمولی این سری، کمترین ارزش خرید در مقایسه با قیمت را دارد.
برای درک بهتر قیمت نجومی آیفون ۱۵، بهتر است به ویژگی‌هایی نگاه کنیم که در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی با برچسب قیمتی ۷۹۹ دلار پیدا می‌شود. یک قابلیت استاندارد که حتی در بهترین گوشی های میان رده هم پیدا می‌شود، یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از نوع اولد است. برای مثال گوشی قدیمی گلکسی ای ۵۲ اس سامسونگ که با حالا با قیمتی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان قابل خرید است، از این ویژگی بهره می‌برد. این در حالی است که آیفون ۱۵ اپل از نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند.

با توجه به عدم پشتیبانی از یک پنل اولد، گوشی آیفون ۱۵ به هیچ وجه نمی‌تواند از قابلیت نمایشگر همیشه روشن که در نسخه‌های پرو وجود دارد استفاده کند. این ویژگی چندین و چند سال است در گوشی‌های ارزان‌قیمت اندرویدی نیز وجود دارد و حتی نوکیا ۱۳۰۰ هم از آن پشتیبانی می‌کرد اما در آیفون ۱۵، خبری از آن نیست.

دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۵ کیفیت بالاتری در مقایسه با نسل قبل دارد و حالا ۴۸ مگاپیکسلی است اما اپل همچنان از دوربین اولترا واید قدیمی‌اش استفاده می‌کند و خبری از زوم اپتیکال نیست و تصاویر زوم شده در مقایسه با پرچمداران اندرویدی، افتضاح به نظر می‌رسند.

در سوی دیگر میدان،‌ پرچمداران اندرویدی فوق‌العاده عمل کرده‌اند؛ برای مثال وان پلاس ۱۱ به یک لنز تله فوتو مجهز شده که می‌تواند زوم دو برابری اپتیکال داشته باشد. گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ هم از زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برد. حتی شیائومی ۱۳ چینی نیز از زوم ۳.۲ برابری اپتیکال بهره می‌برد.

به قیمت ۲۰۲۳ پول بدهید اما سخت‌افزار ۲۰۲۲ را داشته باشید!
پیام‌های آبی و سبز ای مسیج، شاید باعث شود کاربران آیفون تصور بهتری از خودشان داشته باشند اما اپل به این قانع نشده و حتی بین کاربران گوشی‌های آیفون هم رقابت تازه‌ای به راه انداخته است. سیاست‌های جدید اپل به گونه‌ای است که هر سال یک تراشه جدید برای گوشی‌های هوشمندش معرفی می‌کند اما آن را فقط در نسخه‌های پرو مورد استفاده قرار می‌دهد و نسخه‌های پایه باید از تراشه قدیمی سال گذشته اپل استفاده کنند.

این در حالی است که گوشی‌های اندرویدی پرچمدار، از تراشه جدید و قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برند و سال آینده نیز پرچمدارهای جدیدتر، از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهند کرد. این یعنی کاربران اندروید با پرداخت هزینه‌ای نسبتا مشابه، به سخت‌افزاری جدیدتر دسترسی خواهند داشت و کسانی که آیفون‌های معمولی را می‌خرند، باید از چیپست‌های سال گذشته استفاده کنند.

چیپست پایان ماجرا نیست و در زمینه باتری هم آیفون ۱۵ عملکرد ضعیف‌تری دارد و به هیچ وجه شاهد پیشرفت خوبی نبوده‌ایم. شاید آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس عملکرد خوبی در زمینه باتری داشته باشند اما آیفون ۱۵ در مقایسه با پرچمداران اندرویدی و حتی برخی از بهترین گوشی های اقتصادی هم عملکرد ضعیف‌تری دارد.

آیفون ۱۵ های اپل حتی با وجود پشتیبانی از پورت یو اس بی تایپ سی، باز هم از انتقال پرسرعت اطلاعات پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران این گوشی‌ها باید به استاندارد تاریخ‌گذشته یو اس بی ۲.۰ عادت کنند. این استاندارد در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی مدرن سرعت پایین‌تری دارد.

سخن پایانی
آیفون ۱۵ اپل واقعا انتخاب خوبی نیست! هیچ ویژگی جدیدی در این گوشی وجود ندارد و در بهترین حالت، ویژگی‌های نسخه‌های پرو سال گذشته، به این مدل آمده‌اند. اگر جزو طرفداران محصولات اپل هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی بیشتر هزینه کنید و سراغ خرید نسخه‌های پرو این سری بروید؛ اما اگر دیدی منطقی دارید و فقط به برند فکر نمی‌کنید، می‌توانید از میان پرچمدارهای اندرویدی یک انتخاب مناسب داشته باشید.

در کنار تمام این موارد، باید به این نکته اشاره کنیم که در کشورمان، هیچ راهی برای رجیستر کردن آیفون ۱۵ اپل وجود ندارد و همین مورد خرید پرچمدار گران‌قیمت اپل را به یک اشتباه بزرگ تبدیل می‌کند.

نظر شما درباره iPhone 15 اپل چیست؟ آیا با وجود تمام این مشکلات، حاضر به خرید این گوشی هستید؟ در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران همراه شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha