کد خبر 220033
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

پیکر «فردوس کاویانی» تشییع و به آرامستان قصر فیروزه تهران منتقل شد

پیکر «فردوس کاویانی» تشییع و به آرامستان قصر فیروزه تهران منتقل شد

پیکر «فردوس کاویانی» بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از خانه هنرمندان ایران تشییع و برای تدفین به آرامستان قصر فیروزه تهران، آرامگاه زرتشتیان تهران منتقل شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مراسم تشییع پیکر فردوس کاویانی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران صبح امروز، سه شنبه 11 مهر با حضور جمعی از بازیگران و هنرمندان در مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم که اصغر همت، شهرام گیل آبادی، هادی مرزبان، مسعود جعفری جوزانی و دیگر بازیگران عرصه تئاتر و سینما حضور داشتند، اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: روان‌شاد استاد فردوس کاویانی عاشق فرهنگ ایرانی بود که در ماه مهر متولد شد و در همین ماه هم از بین ما رفت. او در ماهی از دنیا رفت که ما جشن ملی مهرگان را داریم و معتقدم ارمغانی‌که برای ما داشت، شادی ‌و نور بود.

پژمان بازغی، رییس انجمن بازیگران خانه سینما گفت: من نظم و انضباط را به عنوان یک جوان در سریال آژانس دوستی یاد گرفتم، در حالی که همیشه در انجمن از بی‌نظمی بازیگران جوان زیاد صحبت می‌شود و ما آخرین بازیگر طنز فاخر ایران را از دست دادیم و ای کاش بیشتر قدر بزرگترهای این هنر را بدانیم.

رضا بابک، همایون اسعدیان، قاسم زارع، مهدی میامی، اکبر رحمتی، اسماعیل خلج، عزت‌الله رمضانی‌فر، منوچهر شاهسواری، حبیب دهقان‌نسب، کورش سلیمانی، اتابک نادری، میکاییل شهرستانی، قاسم زارع و حسن فتحی از هنرمندانی بودند که در مراسم تشییع زنده یاد کاویانی حضور داشتند.

فردوس کاویانی کوثرخیری، متولد چهارم مهر ۱۳۲۰ دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۵۰ فارغ‌التحصیل شد. او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در نمایش‌های تئاتر آغاز کرد. کاویانی بازیگر فیلم‌های مشهور شهر قصه، اجاره‌نشین‌ها، بانو، میکس، سگ‌کشی و نیز سریال‌های محبوب دههٔ ۱۳۷۰ مانند همسران و آژانس دوستی بود و آخرین اثر هنری‌اش را با نقش‌آفرینی در نمایشی در سال ۱۳۹۳ اجرا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha