کد خبر 220001
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان صورت گرفت؛

نویسندگان و شاعران ایرانی با سفیر ایران در تاجیکستان دیدار کردند

نویسندگان و شاعران ایرانی با سفیر ایران در تاجیکستان دیدار کردند

جمعی از نویسندگان و شاعران ایرانی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان با علیرضا حقیقیان؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان دیدار کردند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان که امروز (یازدهم مهر ماه ۱۴۰۲) کار خود را آغاز کرده است، جمعی از نویسندگان و شاعران ایرانی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان دیدار کردند.

 در این دیدار ضمن معرفی نویسندگان و شاعران حاضر، درباره روند آماده‌سازی غرفه جمهوری اسلامی ایران، تعداد عناوین و موضوعات کتاب‌های عرضه شده، تقویت روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان بر اساس اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اجتماعی، حمایت ویژه از برنامه‌‎های فرهنگی غرفه ایران، حمایت از صنعت نشر و ادبیات ایران و... بحث و گفت و گو شد.

همچنین، در این دیدار، بهبود روابط دیپلماسی عمومی و فرهنگی و رفع سوءتفاهم‌های سیاسی بین دو کشور ایران و تاجیکستان به دنبال تغییر رویه دولت سیزدهم و تلاش برای بازگشایی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و لغو صدور روادید برای حضور در دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

 پیشنهاد تشکیل کارگروه ادبی با محوریت خانه کتاب و ادبیات ایران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و حضور نویسندگان و اهالی فرهنگ در دو کشور از دیگر محورهای مورد بحث در این دیدار بود.

در این دیدار مصطفی محدثی خراسانی؛ شاعر، محمد علی رکنی؛ نویسنده و مجید آقایی؛ استاد ادبیات نمایشی حضور داشتند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان از یازدهم مهر ماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و تا سیزدهم مهر ماه ۱۴۰۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha