کد خبر 219988
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

یک شهید، یک درس؛

اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم

اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم

در متن وصیت نامه شهید «ناصر باغ گندمی» آمده است: اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم یعنی تا موقعی که ظلم و ستم و فتنه‌گر وجود دارد ما آماده‌ هستیم که ظالمین و فتنه‌گران را ریشه‌کن کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «ناصر باغ گندمی» 19 تیرماه 1342 در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد تحصیل کرد. پدرش ابوالقاسم کارمند اداره راه بود و مادرش عصمت نام داشت. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی با سمت تیربارچی راهی جبهه های حق علیه باطل شد. سرانجام 21 بهمن ماه 1364 در ام الرصاص عراق بر اثر اصابت گلوله به سینه و دست به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جای ماند تا 18 بهمن‌ماه 1375 پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

در متن وصیت نامه شهید «ناصر باغ گندمی» آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم «والعصر. ان‌الانسان لفی خسر. الاالذین آمنوا و عملوالصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» به نام خدای بخشنده مهربان. قسم به عصر (نورانی رسول(ص) یا دوران ظهور ولی‌عصر) که انسان همه‌ در خسارت و زیان است مگر آنان که به خدا ایمان‌ آورده نیکوکار شدند و بدرستی و راستی و پایداری‌ در دین یکدیگر را سفارش‌ کردند (و به حفظ دین و اطاعت حق ترغیب و تشویق‌کردند). رسول اکرم(ص) فرمود: هرکه سوره عصر را بخواند به مقام صبر رسد و با اهل حق به بهشت محشور گردد.

باسلام و درود به یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) که همه قلبها و فکرها در یاد او و برای رضای خدای او می‌تپد و بادرود به نایب برحقش امام‌خمینی و سلام به شما امت قهرمان و شهید پرور و ایثارگر حزب‌الله به فرموده امام عزیزمان این امت‌الهی شده‌اند و اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم یعنی تا موقعی که ظلم و ستم و فتنه‌گر وجود دارد ما آماده‌ هستیم که ظالمین و فتنه‌گران را ریشه‌کن کنیم و در این راه خدا یارمان خواهد بود و چون کار خدایی است همه باید همت کنیم تا فتنه از روی زمین برکنده‌ شود یعنی جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان. انشاالله
و این حقیر بسیجی با چشمی باز و با اختیار تام این راه را انتخاب کرده‌ام و فقط برای خدا و رضایت او به جبهه رفته و هیچ علت و دلیل دیگری نداشته و انشاالله خداوند توفیق بدهد تا در راهش بتوانیم به نحو احسن خدمت کنیم و انشاالله مرگ ما را شهادت در راه خودش قراردهد.
و از شما برادران و خواهران گرامی می‌خواهم که گوش به فرمان امام عزیزمان این امام پیامبر گونه باشند و در تمام سختیها و پستی و بلندیها مقاوم باشید و خدا را مد نظر داشته باشید. این حقیر از اینکه نتوانستم از یکایک شماها خداحافظی و معذرت‌خواهی کنم. عذر می‌خواهم و در اینجا از همه برادران و دیگر عزیزان حزب‌الله می‌خواهم که اگر از این بنده حقیر خلافی بوده که از روی جهل‌ سر زده‌ است از خداوند بخواهید که این گناهان و خطاها را ببخشد و بدانید که دشمنان اسلام بزودی زود نابود خواهند شد و انشاالله بیاری خدابا پیروزی و سربلندی پرچم اسلام بر سراسر گیتی افراشته می‌شود و توصیه می‌کنم جوانانی را که تاکنون موفق‌ نشده‌اند به جبهه بیایند سعی‌کنند به این جبهه‌ها بیایید تا از نزدیک مشاهده‌ کنید. در این دانشگاه امام‌ زمان(ع) چه‌ می‌گذرد. و این جانب نمی‌توانم این دانشگاه را توصیف کنم و خودتان می‌بایست بیایید تا از نزدیک مشاهده کنید و خدا را شکر می‌کنم که توفیق به ما عطا کرد تا بتوانید در راهش قدم برداریم. و خدا شاهد است که اینجانب هیچ آرزویی در دل نداشتم و انشاالله که خداوند مرگ ما را شهادت در راه خودش قرار بدهد. والسلام. التماس دعا یادتان نرود.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha