کد خبر 219941
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

نوفرستی در گفتگو با «حیات»؛

هفته وحدت، هفته عمل به آیات قرآن کریم

هفته وحدت، هفته عمل به آیات قرآن کریم

مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان جنوبی، همزمان با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم‌(ص) و ولادت حضرت امام جعفرصادق(ع)، گفت: هفته وحدت، هفته عمل به آیات بسیار فراوانی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حیات، افزود: با اشاره به آیه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" هفته وحدت، هفته عمل به آیات بسیار فراوانی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است؛ آیات عدیده ای که مسلمانان را به وحدت فرا می خواند. همچنین روایاتی بسیار در خصوص وحدت گفته شده که شاخص‌ترین آن خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است که حاکی از اهتمامی است که هم بزرگان و هم ائمه ما نسبت به آن تاکید داشتند. 

وی افزود: استان خراسان جنوبی، از استان‌هایی است که برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و الحمدلله محور وحدت همه ایرانیان عزیز، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت است و ما شاهد آن هستیم که برادران و خواهران اهل سنت ما، در مناسبت های مختلف به خصوص در مراسم سیدالشهدا(ع) به عزاداری و پخش نذورات می پردازند. 

نوفرستی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی 47 شهید اهل سنت دارد. شهدایی که در راستای حفظ وحدت و همبستگی، جان عزیز خود را تقدیم کردند و ما به عنوان ادامه دهنگان راه آن شهیدان بزرگوار تا پای جان ایستاده ایم. 

ابوالفضل نوفرستی در پایان گفت: هفته وحدت هفته عمل به آیات بسیار فراوانی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و ما به عنوان عاملان به قرآن شیعه و سنی، پیوند برادری و دوستی بسته‌ایم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha