کد خبر 219938
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین در گفتگو با «حیات»؛  

شهدا و جانبازان اهل تسنن، مایه افتخار و وحدت جهان اسلام هستند

شهدا و جانبازان اهل تسنن، مایه افتخار و وحدت جهان اسلام هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین ضمن تبریک هفته وحدت، ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: به ابتکار امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب، به واسطه وحدت شیعه و سنی و یکی بودن مسلمانان دنیا در زیر پرچم اسلام و سایه قرآن این تاریخ را هفته وحدت نامیدند که مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی برای جلوگیری از تفرقه میان شیعه و سنی باشد.

سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین در گفتگو با خبرنگار حیات، گفت: پیامبر مکرم اسلام در راستای استمرار رسالت دیگر انبیاء، وحدت و برادری را برای جوامع بشری به ارمغان آورد. پیامبر مهربانی ها همه مسلمانان را در زیر پرچم اتحاد و برادری قرار داد که بتوانند به دور از تفرقه و با صلح و آرامش در کنار هم به عنوان یک امت واحده در سایه عبودیت الله به سرمنزل مقصود برسند. وحدت اسلامی قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام محسوب می شود. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسلمان و در سایه ولایت فقیه، توانسته است اتحاد شیعه و سنی را در زیر یک پرچم واحد در کنار هم قرار دهد. این اتحاد باعث قوی شدن مسلمانان در تراز جهانی شده است که همگی از برکت حضرت محمد(ص) است. در ادامه این حرکت نبوی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شیعه و سنی در کنارهم از این آب و خاک دفاع و حراست نمودند. این انقلاب افتخار دارد که شهدا و جانبازانی از اهل تسنن دارد که مایه افتخار و وحدت جهان اسلام شده است. 

سمیه اسماعیلی اظهار داشت: بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین به مناسبت هفته وحدت برنامه اجتماع بزرگ جوانان گام دوم انقلاب را روز شنبه ۸مهرماه با حضور نوجوانان و خانواده های قزوینی در گلزارشهدای شهر قزوین با اجرای ابوذر روحی برگزار کرد. بنیاد شهید قزوین همچنین در راستای اتحاد و برادری شیعه و سنی، یادواره شهدای وحدت با محوریت بزرگداشت شهدای اهل تسنن را روز پنجشنبه مورخه ۱۳مهرماه در گلزارشهدای قزوین برگزار می کند. در آخر، دیدار از خانواده شهدا و جانبازان اهل تسنن در قالب طرح سپاس از دیگر برنامه های بنیادشهید استان قزوین می باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha